כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מתחילים שגרה בריאה: כך נשמור על מערכת החיסון של הילדים

פרוביוטיקה – הדרך לפתוח שנת לימודים בריאה ומוצלחת • הילדים חוזרים ללימודים? כך הם יעשו זאת עם מערכת חיסון חזקה

מתחילים שגרה בריאה: כך נשמור על מערכת החיסון של הילדים
פרביוטיקה צילום: יח"צ

בפתח שנת הלימודים החדשה, כולנו מתפללים להצלחת הילדים בלימודים, בחברה, ומקווים שיעברו את החורף המתקרב בצורה הטובה ביותר. אלטמן, חברת תוספי התזונה ומוצרי הבריאות, מזכירה כי אחת הדרכים לסייע להם בכך היא פרוביוטיקה.

מהי פרוביוטיקה?

תוספת של חיידקים 'טובים' כאשר ניתנים בכמות מתאימה, תוספת זו עשויה להביא תועלות בריאותיות ולסייע בתהליכי עיכול ובהגנה מפני גורמים מזהמים.

מהי פרה-ביוטיקה?

אלו למעשה חומרי ההזנה של חיידקים ידידותיים אשר מעודדים את צמיחתם במערכת העיכול ואת התפתחות מערכת החיסון. פרה-ביוטיקה קיימת במזונות מהצומח כגון פירות וירקות, קטניות ודגנים מלאים. לאחר ביסוס האכילה של מזונות מגוונים מתייצבת אוכלוסיית החיידקים במעי התינוק, ונשארת יציבה יחסית החל מגיל שלוש.

עם זאת, כוחות חיצוניים עשויים להפר את האיזון העדין. אנטיביוטיקה היא דוגמה נפוצה לכך. השימוש באנטיביוטיקה לטיפול במחלות זיהומיות הכרחי, אך איננו נטול תופעות לוואי. האנטיביוטיקה פוגעת גם בחיידקים הטובים,כתוצאה מכך ילדים רבים עלולים לסבול מאי-נוחות בטנית ושלשולים במקביל לטיפול באנטיביוטיקה.

גם מחלות ויראליות, מחלות חום ושינויים שונים יכולים לפגוע באיזון העדין של חיידקי המעי, להפר את הפעילות התקינה של מערכת העיכול ואף להחליש את ההגנה החיסונית של הילדים.

כיצד ניתן לחזק את החיידקים הפרוביוטיים?

פירות וירקות, דגנים מלאים ושילוב קטניות באופן קבוע בתפריט, יספקו שפע של פרה-ביוטיקה שתעודד שגשוג החיידקים הידידותיים במערכת העיכול. גם מוצרי מזון המכילים חיידקים ידידותיים באופן טבעי, או בתוספת חיידקים פרוביוטיים, כמו יוגורט פרוביוטי, בהחלט מומלצים כחלק מתזונה בריאה ומאוזנת. מוצרים אלו מכילים גם חלבון וסידן החשובים בתהליכי הגדילה וההתפתחות של הילדים.

עם זאת, במצבים של הפרה חמורה באיזון החיידקים ויש צורך בהתערבות אינטנסיבית יותר. יש יתרון לתוספת חיידקים פרוביוטיים בתוסף המכיל חיידקים מסוגים ייעודיים ובכמות מרוכזת במיוחד.

איזו פרוביוטיקה לבחור לילדים?

ישנם חיידקים פרוביוטיים המיועדים במיוחד לגיל הילדות, בשל יתרונותיהם בגיל זה כפי שנמצאו במחקרים. הבעיות השכיחות שנבדקות בהקשר של פרוביוטיקה לילדים הן הפחתה של מחלות חורף, זיהומים בדרכי הנשימה, גזים ושלשולים חריפים בילדים.

פרט לסוג החיידק חשוב לשים לב לצורה בה מגיעה הפרוביוטיקה, שכן לא נצפה שילדים קטנים יצליחו לבלוע כדור. טכנולוגיות חדשניות מאפשרות כיום לייצר תוספי פרוביוטיקה שמכילים זני חיידקים איכותיים, אשר שומרים על איכותם לאורך זמן וגם טעימים במיוחד לילדים.

פרוביוטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד