כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסר לבנוני

בחסות חיזבאללה: משט לעבר המים הטריטוריאליים של ישראל

משט יצא הבוקר מחופי טריפולי בצפון לבנון לעבר המים הטריטוריאליים של ישראל כדי להעביר מסר לבנוני: לא נוותר על משאבי הגז והנפט שלנו. ההסכם בין לבנון לישראל לסימון הגבול הימי "כמעט מוכן"

בחסות חיזבאללה: משט לעבר המים הטריטוריאליים של ישראל
המשט מלבנון צילום: רשתות חברתיות בלבנון

ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח הבוקר ממקורותיו: ההסכם בין לבנון לישראל לסימון הגבול הימי "כמעט מוכן". סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, אומר לעיתון א-שרק אל-אווסט: מקווה לקבל מהמתווך האמריקני הוכשטיין תשובה ישראלית בשבועיים הקרובים.

בתוך כך, ‏משט יצא הבוקר (ראשון) מחופי טריפולי בצפון לבנון לעבר המים הטריטוריאליים של ישראל כדי להעביר מסר לבנוני: לא נוותר על משאבי הגז והנפט שלנו. בלבנון מדווחים על יציאת המשט של ספינות מצפון המדינה ועד לנאקורה שבדרום לאות הזדהות עם העמדה הלבנוני במו"מ על רישום הגבולות הימיים. כתב ערוץ "אל-מנאר", מדווח כי הספינות מנופפות בדגלי לבנון במטרה להעביר לישראל את המסר כי לבנון לא תוותר על טיפה אחת ממימיה ומהנפט שלה, וכי אוצרות הטבע שלה מהווים קו אדום עבור הלבנונים.

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, אמר הבוקר לעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי כי הוא מקווה שהצד הלבנוני יקבל תשובה ישראלית בעניין סוגיית הגבול הימי בשבועיים הקרובים. לדבריו, הדברים אינם עומדים במקום ובשבוע האחרון המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, הגביר את מגעיו בנושא: "אנחנו מחכים כרגע להערכת המצב שיעשה הוכשטיין לשיחותיו עם הישראלים. לאחר מכן הוא ידבר איתי או ישלח משהו בכתב".

הבכיר הלבנוני גם אמר כי חשוב לשמור על חשאיות המגעים כדי לא להביך את הצד השני (הצד הישראלי) באופן שיגרום לו לסגת מטעמים פופוליסטיים: "אנחנו רוצים לאכול את הענבים ולא להרוג את השומר ובייחוד שפתרון הסוגייה יביא לתועלת רבה ללבנון הטובעת במשברים פוליטיים וכלכליים".

ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח ממקורותיו הבוקר כי ההסכם בין ישראל ללבנון בעניין סימון הגבול הימי "כמעט מוכן". לפי הדיווח, ההסכם המסתמן קובע כי שדה כריש יישאר בידי ישראל ואילו שדה קאנא יהיה במלואו בצד הלבנוני. המקורות העלומים ששוחחו עם ערוץ אל-ערבייה הסעודי טענו כי חברת אנרג'יאן היוונית בריטית ששדה כריש בבעלותה, תקדח גז גם בשדה קאנא ותשלם לישראל פיצוי כספי על הרווחים שיושגו כתוצאה מהקידוחים שם ברקע הטענה הישראלית שחלק מהשדה צריך להיות בשטחה. עוד דווח כי הפקת הגז מכירש צפויה להתחיל בתחילת חודש אוקטובר ואין לשלול אפשרות שחיזבאללה ינסה לבצע פעולה מוגבלת נגד השדה בתקופה הקרובה כדי לטעון שישראל וויתרה בגלל איומיו. לדיווח המדובר אין אישור מכל מקור אחר.

לבנון גבול לבנון אסדת קידוח חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד