י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רשות ני"ע: להעמיד לדין את דנקנר על הרצת מניות

הרשות העבירה את ממצאי החקירה לפרקליטות - וממליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג • "תשתית ראייתית למעורבות החשודים בעבירות תרמית"

  • ה' תשרי התשע"ד
דנקנר. צילום: פלאש 90
דנקנר. צילום: פלאש 90

רשות ניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג בפרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי כזכור, ב-23 ביולי העבירה הרשות את התיק לפרקליטות לאחר שסיימה את החקירה. כמו כן, הוגשה בקשה מצד הרשות לפרסם את עיקרי סיכום ממצאי החקירה.

נזכיר כי החקירה הגלויה בתיק נפתחה בנובמבר אשתקד, בתום חקירה סמויה ממושכת של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, כאשר דנקנר עוכב לחקירה בחשד שפעל בצוותא עם איתי שטרום, באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות, וזאת במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה.

בחקירה נבדקו חשדות לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.
"לאחר בחינת ממצאי החקירה, התירה הפרקליטות לפרסם כי רשות ניירות ערך סברה כי נמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של החשודים בעבירות תרמית בניירות ערך, מירמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במירמה", נמסר היום (ב') מרשות ניירות ערך. "יודגש כי מדובר במסקנות הרשות החוקרת בלבד, וכי ההכרעה בדבר דיוק הראיות וההצדקה להגיש כתבי אישום בפרשה זו נתונה לשיקול-דעתה של הפרקליטות".

ממשרדו של נוחי דנקנר נמסר בתגובה: "כנהוג וכמקובל, אנו מצפים להחלטת הפרקליטות ומאמינים כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותו של נוחי דנקנר".

לפי החשד, דנקנר הפעיל את איתי שטרום, ביחד עם עדי שלג, כדי שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי, בכדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה.

שטרום הוא ממייסדי ובעלי ISP Financial, חברה שהתאגדה בשווייץ ויושבת בציריך ומנהלת תיקי לקוחות עבור משפחות עשירות (מה שקרוי בעגה המקצועית Family Office), כמו גם השקעות מוסדיות ושירותי בנקאות להשקעות עבור לקוחות פרטיים, מוסדיים וארגוניים ברחבי העולם, כולל ישראל.

לפי הידוע, ISP מנהלת נכסים בשווי של 200-300 מיליון דולר. לשטרום יש גם חברה פרטית אחרת הנקראת על שמו, "איתי שטרום שירותים פיננסיים".

שלג הוא סוחר בשוק ההון, ששימש בתקופה הרלוונטית לחקירה כמנכ"ל חברה העוסקת במסחר בניירות ערך.

לפי החשד, שטרום ושלג פעלו, ביחד עם אחרים במתואם, באופן שבו הם רכשו את מניות אי.די.בי במהלך המסחר, ולאחר מכן מכרו אותן לגורמים שונים המקורבים לדנקנר, במחירים נמוכים ממחירי הרכישה; במקביל, הם המשיכו לרכוש את המניות במסחר בשערים גבוהים יותר. מהחקירה עלה כי דנקנר פעל להשגת המימון בעבור ISP.

לפי החשד, דאג דנקנר שמקורביו השונים ירכשו מידי שלג ושטרום את מניות אי.די.בי, ובכך "יחלצו" את השניים מהחזקותיהם במניות אי.די.בי. כמו כן, לפי החשד העביר דנקנר לשניים סכומי כסף מכיסו.

מהחקירה עלה כי שטרום ושלג ביצעו עסקאות תרמיתיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במהלך 21-23 בפברואר 2013. בימים אלה היקף המסחר היומי במניית אי.די.בי אחזקות עמד על כ-40 מיליון שקל - מחזור חריג בגובהו, שכפי הנראה הדליק נורה אדומה ברשות ניירות ערך.

עורכות הדין איריס ניב סבאג ונוית נגב, המייצגות את איתי שטרום, מסרו בתגובה: "איתי שטרום לא עבר כל עבירה, ואנחנו בטוחות שכך יתברר בהמשך".
דין מניות דנקנר הרצה אי.די.בי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד