י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"יצאנו עם דמעות בעיניים"

אלפי בני ישיבות במחנות הקיץ צפו במיזם המטלטל "ניצחה הרוח"

'ניצחה הרוח' הוא מסע מרהיב שלוקח אותנו אל תוך הדרגשים, משרפות, תוכן אמוני, מעצים, המשלב חומרי ארכיון של תמונות מקוריות ועדויות מצולמות של ניצולים ולאורך הצפייה ישנה תחושה כאילו נמצאים במקום ממש, מתהלכים בין האנשים ומשוחחים עמם

אלפי בני ישיבות במחנות הקיץ צפו במיזם המטלטל "ניצחה הרוח"
נצחה הרוח צילום: יח"צ

ביקוש חסר תקדים וחוצה מגזרים נרשם במהלך תקופת 'בין הזמנים' לתוכנית הדוקומנטרית בטכנולוגיית מציאות מדומה, "ניצחה הרוח". אלפי אנשים נחשפו למסע המרגש בתוככי מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו, וביניהם מגוון אנשי רוח, אנשי חינוך, רבנים, ראשי ישיבות, תלמידים מכל ציבור ברחבי הארץ, ראשי עיריות, עיתונאים, עסקנים, מובילי דעה, ואפילו אסירים באחת המדרשות התורניות של בתי הסוהר בישראל.

בכך הם מצטרפים לעשרות אלפים  שכבר צפו בתוכנית, במהלך השנה האחרונה, ישיבת מיר ואיגוד בני הישיבות, מאות תלמודי תורה, תיכונים וסמינרים, ביניהן מורות סמינר זיכרון צבי – מאיר, סמינר כהנא, הרב וולף, אופקים, מורות בית ספר רמת אהרן בני ברק, ויז'ניץ אלעד ועוד, כולל כל מדריכות תנועת 'בתיה' וכן מתנ"סים ברחבי הארץ. עיריית אלעד הייתה מהראשונות שבחרה בתוכנית ניצחה הרוח, עבור אירוע ועידת אנשי חינוך, בו נכחו כל המלמדים ואנשי החינוך בעיר.

המיזם החינוכי זכה לתמיכתה הנלהבת של הרבנית קולדצקי תחי', בתו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, שצפתה במיזם וכתבה במשוב שלה: "התרגשתי עד דמעות מהמצגת הנפלאה והמחזקת על השואה. וכל החיזוקים הנפלאים באמונה. אשריכם ישראל. יש המשך לעם ישראל. אין ייאוש. שנזכה בקרוב לגאולה השלמה אמן".

"אין לנו ספק כי האותנטיות וכוונת הלב עליהן מושתת התוכנית כולה, היא אחת הסיבות הברורות לביקוש הגדול", אומרות היוצרות החרדיות, שלושתן בוגרות סמינרים שחלמו להביא את 'מסע פולין' בגרסה החרדית והאפשרית גם לאנשים שמכל סיבה לא יטוסו מיוזמתם למחנות השמדה. "לא הגענו מתוך מטרה לדבר על הזוועות, אלא על הרוח היהודית שהתגלתה שם. לשואה יש גם פן דתי שטרם סופר ואותו רצינו להעצים. חיפשנו את הדרך החיה ביותר להנחיל את זיכרון השואה לדור הבא".

המסע המרגש והמרטיט, מלווה בהדרכתו המיוחדת של הרב ישראל גולדווסר, מדריך פולין וחוקר שואה, תוך כדי שהוא מתבל בסיפורים בלתי אפשריים מתוככי המחנה, מתאר בקול נשבר את ההפרדה הכוחנית של תינוקות מהוריהם ואת הרגעים בהם היהודים מבינים, שהנשים והילדים שלהם נלקחו למשרפות ולא לסדנאות, כפי שניסו לספר להם בבואם.

'ניצחה הרוח' הוא מסע מרהיב שלוקח אותנו אל תוך הדרגשים, משרפות, תוכן אמוני, מעצים, המשלב חומרי ארכיון של תמונות מקוריות ועדויות מצולמות של ניצולים ולאורך הצפייה ישנה תחושה כאילו נמצאים במקום ממש, מתהלכים בין האנשים ומשוחחים עמם.

מסע האמונה היהודי המטלטל, ניצחה הרוח, מתאים לגיל 15+ ואורך כ-65 דקות. 200 איש יכולים לצפות בו זמנית במסע, כאשר לכל אחד יש ציוד אישי משלו, הכולל משקפי מציאות מדומה ואוזניות. אין צורך לצאת מבית הספר, מהישיבה או מכל מקום עבודה אליו תבחרו להזמין את המסע. צוות מקצועי מגיע עד אליכם למקום, עם כל הציוד וההדרכה המדויקת.

ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד