י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מזלאטשוב במצב קריטי • בני המשפחה הוזעקו

התדרדרות קריטית במצבו הרפואי של האדמו"ר בן התשעים, שאושפז בערב ראש השנה • רופאו של האדמו"ר מטאהש הוזעק במיוחד, וקבע: "יתכן שינוי בכל רגע נתון"

האדמו"ר מזלאטשוב. צילום ארכיון
האדמו"ר מזלאטשוב. צילום ארכיון

מצבו של האדמו"ר מזלאטשוב, המתגורר בשנים האחרונות בעיר מונסי בארה"ב, ואשר בראש השנה מלאו לו תשעים, מוסיף להיות קריטי.

מאז ל"ג בעומר, האדמו"ר נכנס ויוצא בבתי חולים. החל מטיפול פיזיותרפי שעבר, במהלכו נקע את שתי ידיו, ובהמשך, לא פחות משלושה חיידקים תקפו את האדמו"ר במהלך האשפוז והשתלטו על מערכות חיוניות בגופו, עד שהרופאים נאלו להתקין בגופו צינור הזנה ישיר לקיבה.

באלול האחרון, הוחלט לשחרר את האדמו"ר לביתו לצורך שיקום. במעונו הותקן כל הציוד הרפואי הנדרש לצורך התאוששותו והחלמתו. ואכן,התייצבות נרשמה במצבו. אלא שבערב ראש השנה האחרון, שוב תקף אותו החיידק והוא אושפז. כעת, חלה הרעה פתאומית במצבו. שיעול שתקף אותו, גרם למעט אוכל להיפלט ולשוב ולהיבלע בריאותיו. הסירקולציה הזו גרמה לו מחנק והאדמו"ר איבד הכרתו לזמן הקצר. הרופאים חיברו אותו מיד למכונת הנשמה, אך הצליחו בחסדי שמים לנקז את האוכל מהריאות.

לאחר שעות ספורות, חזרה אליו הכרתו, תוך שהוא מונשם. בשלב זה הורו הרופאים להזעיק מנין. לבניו, הרב ישראל שמואל מיכלוביץ, רבו של בית המדרש זלוטשוב, והרב מרדכי מיכלוביץ, לא הודיעו מאומה. הסיבה: גם אם יעדכנו אותם, לא יכלו להגיע לפני החג. בני המשפחה בארה"ב ביקשו למנוע מהם את עגמת הנפש ולא שיתפו אותם בהתפתחויות.

בינתיים, נוספה עוד בעיה: ליחה החלה להצטבר בגופו של האדמו"ר, ויש לשאוב אותה כל חצי שעה. רק בעוד שלושה ימים יתקבלו תוצאות הבדיקות שיעמדו על שורש הבעיה.

אתמול ביקר אצל האדמו"ר, רופאו של האדמו"ר מטאהש. לאחר סקירה מקפת, קבע הרופא - חסיד חב"ד - כי ישנה התמתנות במצבו המתדרדר, אך הורה להזעיק מידית את כל הבנים והצאצאים, כדי שיהיו ערוכים לכל התפתחות. "בגיל כזה, יכול להיווצר שינוי בכל רגע נתון", הדגיש הרופא.

אמש, יצא הרב מיכלוביץ מנתניה לארה"ב, כדי לשהות סמוך למיטת חוליו של אביו האדמו"ר.

הציבור נקרא להכביר בתפילות למען האדמו"ר רבי יחיאל מיכל בן חוה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.
זלאטשוב אדמו''ר אשפוז ליחה בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד