כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעלי החנויות זועמים

סוער בבורו פארק: מאבק על שטחים לדוכני סוכות

בעלי חנויות בבורו פארק זועמים על כך ששוב הוצבו שולחנות פרטיים בשדרה 13 שישמשו למכירת קישוטים וארבעת המינים. התושבים חוששים משנה נוספת של כאוס. שבועות לפני סוכות והשולחנות כבר הוצבו במקום"

סוער בבורו פארק: מאבק על שטחים לדוכני סוכות
השולחנות ברחוב חודש לפני החגים צילום: Yeshiva world news

כבר שנים רבות אנשים מביאים שולחנות לשדרה 13 ליד בית הכנסת שומרי שבת בבורו פארק, ועורכים "שוק ארבע מינים", אליו מגיעים אלפים לרכוש לולבים, אתרוגים וקישוטים. אבל בשנים האחרונות המצב הידרדר ויצא משליטה, ובשנה שעברה הוא הפך לאלים, עם מעצרים ואנשים שנפצעו.

בעלי החנויות דורשים לפעול כדי למנוע אלימות, חסימת מעברים, השתלטות של בעלי דוכנים בריונים ופרסמו את הטענות שניתנו לעסקנים המקומיים וכן לנבחרי ציבור, אך נפלו על אוזניים ערלות.

1. רבים מרגישים שצריך לסגור את כל השוק השנה, לאחר התקריות האלימות שהתרחשו בשנה שעברה.

2. רבים מהתושבים המקומיים ובעלי החנויות רוצים שהשוק כולו ייסגר לצמיתות, שכן הוא גורם לאשפה בכל הרחובות ומהווה מטרד לשכנים.

3. כל השולחנות (לפחות 50) שממוקמים שם, נשלטים על ידי שניים או שלושה אנשים, שמציקים ודוחקים את כל הספקים הקטנים יותר לאזורים רחוקים יותר מהמקומות שבהם מתאספים יותר אנשים. הספקים הגדולים יותר גובים כסף מהספקים הקטנים עמלות גבוהות, כדי לאפשר להם לשים שולחן קרוב יותר לקבל הגדול כאילו הם קנו את הזכויות על המדרכה בעיר.

4. דרישה ממועצת הקהילה המקומית, או ארגון מקומי כלשהו, להיות אחראי על חלוקת השטח, והקצאת מקום לשולחנות, כולם באותו גודל כדי למנוע לחימה שמובילה לאלימות. בנוסף, על הספקים לחתום על חוזה שבו הם מתחייבים לדאוג לניקיון כל לילה, אי הרחבת השולחנות מחוץ למקום שהוקצה, אי הצבת גגות וסככות מעל השכנים, מה שגרם במשך שנים רבות למריבות.

5. בעלי החנויות אמרו לאתר Yeshiva world news, כי הם דורשים מנבחרי ציבור מקומיים להתערב כדי למצוא איזה פתרון לפני שהדברים "יהפכו שוב למכוערים".

בורו פארק ברוקלין סוכות שולחנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד