י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תדרוש עונש מאסר: בעלי העסקים ניסו להשתמט מתשלום מע''מ

בעלי העסקים מואשמים כי כללו את החשבוניות בדיווחיהם למע"מ, מבלי שביצעו או התכוונו לבצע את העסקאות המפורטות בהן, וכל זאת במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מע"מ

תדרוש עונש מאסר: בעלי העסקים ניסו להשתמט מתשלום מע''מ
מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

היחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים הגישה באחרונה שני כתבי אישום לבית משפט השלום בפתח תקוה, המתייחסים לשני מקרים נפרדים שבהם מואשמים בעלי חברות בניכוי מס תשומות תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות. 

בשני המקרים, מואשמים בעלי החברות כי ניכו חשבוניות של עסקים שונים, בסכום כולל של כ-12.5 מיליון ₪ בשני המקרים יחדיו, אשר המע"מ הגלום בהן מסתכם בכ-2 מיליון ₪. 

בעלי העסקים מואשמים כי כללו את החשבוניות בדיווחיהם למע"מ, מבלי שביצעו או התכוונו לבצע את העסקאות המפורטות בהן, וכל זאת במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מע"מ. 

כתב האישום הראשון, שהוגש על ידי עו"ד אביבה גטה, מייחס לחברת ר. א. כוכב המרכז ומנהלה מאג'ד בסול, עבירות של ניכוי מס תשומות פיקטיבי בסכום כולל של כ-1.4 מיליון ₪. על פי כתב האישום, שהוגש בעקבות ביקורת שנערכה במשרד מע"מ פתח תקוה, במהלך שנת 2021 קיבל בסול במסגרת תפקידו כמנהל החברה 32 חשבוניות מס מעוסקים שונים, מבלי שביצע או התחייב לבצע את העסקאות המתוארות בהן. את החשבוניות רשם בסול בספרי הנהלת החשבונות של החברה וכלל אותן בדיווחיה התקופתיים למע"מ, וזאת על מנת לנכות את מס התשומות הגלום בהן.

כתב האישום השני, שהוגש על ידי עו"ד שגיא דיאמנט, מייחס לג'מאל מרעב מכפר קאסם, בעליה של חברת מ. מריהאן עבודות עפר ופיתוח בע"מ, עבירות של ניכוי מס תשומות פיקטיבי בסכום כולל של כ-554 אלף ₪. על פי כתב האישום, שהוגש בעקבות חקירה של יחידת מע"מ חקירות ירושלים, קיבל מרעב 14 חשבוניות מעוסקים שונים, מבלי שביצע או תכנן לבצע את העסקאות המתוארות בהן. את החשבוניות כלל בספרי הנהלת החשבונות של חברת מ. מריהאן וזאת במטרה לנכות את מס התשומות הגלום בהן בדיווחיה התקופתיים של החברה למע"מ.

בשני המקרים, רשות המסים הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה לעתור לעונש מאסר בפועל במקרה של הרשעה.

 

מע''מ רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד