כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
איש חסד עצום ובעל מנגן

הרב אברהם חיים אנשין ז"ל הוא ההרוג בתאונה הקטלנית בבית שמש

הרב אברהם חיים אנשין ז"ל מחסידי ברסלב ברמת בית שמש ב' נהרג בתאונת משאית מחרידה והותיר אחריו שמונה ילדים יתומים. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב אנשין, שעבר מעמנואל לבית שמש שם שימש כנהג הסעות של תלמידים לתלמוד התורה. "לא הציק לאיש תמיד רצה לעזור"

הרב אברהם חיים אנשין ז"ל הוא ההרוג בתאונה הקטלנית בבית שמש
הרב אברהם חיים אנשין ז"ל צילום: natan rot - ברסלב live

טרגדיה קשה בעיר בית שמש ובחסידות ברסלב: הרב אברהם חיים אנשין ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בבית שמש הוא ההרוג בתאונה המחרידה שהתרחשה היום (ראשון) אחר הצהריים ברחוב רבי מאיר בעל הנס בעיר. הרב אנשין בן 33 בלבד בפטירתו.

הרב אנשין ז"ל נולד בשכונת גבעת שאול בירושלים בי' אדר תשמ"ט, לאביו יבלחט"א הרב נחמן שמואל מאיר אנשין נכדו של הרב שמעון שמחה אנשין זצ"ל, מראשי אתרא קדישא ומגדולי חסידי ברסלב שנפטר בה' באדר ב' תשס"ה. מצד אמיו מרת חנה שתחי', בת הגאון הצדיק רבי יצחק טשינגל שיבלחט"א מחשובי משפיעי ברסלב שהתגורר בעבר בצפת הידוע בשיעוריו בתורת רבי נחמן מברסלב. 

בבחרותו למד בישיבת ברסלב בבני ברק, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו הרה"ח רבי משה גלזר שליט"א, מחשובי חסידי ברסלב בעמנואל שם גם התגורר אחרי חתונתו ובשנים האחרונות עבר להתגור ברמת בית שמש ב'. 

בעבר עבד בכיבוי אש, אך מכיוון שהיה צורך להחזיק מכשיר סמארטפון בעבודתו, עזב את העבודה ומצא פרנסה כנהג בחברת הסעות התלמידים בעיר בית שמש, שם היה מסיע מדי יום את התלמידים לתלמוד תורה מביתם וחזור. 

מכריו בעיר בית שמש מסרבים לעכל את הבשורה. הם מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "ר' אברהם חיים היה אברך צדיק וירא שמים גדול, עשרות ילדים עכשיו בטראומה, דיברתי עם הורים שילדיהם נסעו איתו עוד היום בהסעות לחיידרים, תמיד היה מאיר פנים לכל אחד ואחד, לא הציק לאיש תמיד רצה לעזור, תמיד היה עוצר לאנשים טרמפים והיה לוקח בשמחה". 

"תמיד כשהיו פרויקטים גדולים בברסלב הוא הגיע לעזור ככה בשקט בלי לדבר ובלי לבקש שום תמורה. אף אחד כאן לא מעכל את זה", מספר חברו. 

המנוח היה ידוע גם כבעל מנגן והיה מנגן על כלי זמר רבים באירועים בברסלב בבית שמש וכן בשמחות משפחתיות. הוא היה מנגן גם על קלרינט וגם על אורגן והיה מגיע בהתנדבות מלאה בכדי לנגן באירועים של ברסלב.  

למגינת לב הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ותשעה ילדים יתומים. 

בחודש ניסן תש"פ בתחילת הגל הראשון של הקורונה נפטר ל"ע גיסו, האברך הצעיר והחשוב הרב החסיד רבי אפרים נחמן בלום ז"ל, מחסידי ברסלב בשכונת בית ישראל בירושלים.

האירוע הטראגי היום התרחש סמוך לשטיבלא'ך החסידי ברחוב רבי מאיר בעל הנס. על פי עדות של עובר אורח, נהג המשאית שפך פסולת חול סמוך למקום ור' אברהם חיים היה בדרכו לתפילת מנחה ונדרס למוות. קמב"ץ זק"א בנצי אוירינג ומפקד זק"א בית שמש אברהם קאפ פעלו לקיים הלוויה עוד הערב מבלי לשלוח את הגופה לנתיחה. 

מסע הלוויה תצא בשעה 22:00 מביתו ברחוב ריב"ל 45 בבית שמש, ותעבור דרך בית הכנסת 'נחלת חן' ברחוב רבי מאיר בעל הנס, ובשעה 00:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בית שמש חסידות ברסלב אברהם חיים אנשין ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד