כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מואשם בשחיתות

בג"ץ הפך את ההחלטה וקבע כי ראש עיריית חדרה לא יחזור לתפקידו

בהחלטת שופטי בג"ץ, ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, לא ישוב לתפקידו עד להחלטה אחרת של בית המשפט. גנדלמן, שהושעה מתפקידו לאחר שהואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, כמעט ושב לתפקיד כיוון שההשעיה עמדה לפקוע ולא הוארכה ע"י הוועדה האחראית. עתירה שהוגשה ע"י תושבים, מנעה את חזרתו לתפקיד

בג"ץ הפך את ההחלטה וקבע כי ראש עיריית חדרה לא יחזור לתפקידו
פלאש 90

בית המשפט העליון הוציא הערב (ראשון) צו ארעי וקובע כי ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן לא יוכל לשוב לתפקידו, זאת למרות שהוועדה להשעיית ראשי רשויות שהוגש נגדם כתב אישום במשרד הפנים, דחתה בחודש שעבר את בקשת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להאריך את השעייתו.

גנדלמן החל את כהונתו כראש עיריית חדרה באוקטובר 2013. אולם כתב אישום שהוגש נגדו ומייחס לו מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות מחשב ובשיבוש מהלכי משפט גרמו להשעייתו. בינואר השנה החליטה הוועדה להשעיית ראשי רשויות להשעותו רק עד תום שנת המשפט היוצאת (20.7.22), ובאוגוסט היא דחתה את בקשתה של היועמ"ש להאריך את ההשעיה, בנימוק שחומרת העבירות אינה מצדיקה זאת.

לבקשתה של היועמ"ש ניתן לה תקופת זמן עד 6.9.22 בכדי להחליט האם לערער על ההחלטה, ובינתיים נמשכה השעייתו של גנלדמן. במקביל עתרו לבג"ץ שלושה מתושבי העיר - דניאל זטמב, אלי מלכה ועידו חיים - והם ביקשו גם צו ביניים שימנע את חזרתו של גנדלמן לתפקידו, כאמור, הצו ניתן הערב נגד החלטת הוועדה. ההחלטה החדשה צפויה להאיץ את החלטת הפרקליטות המסתמנת לעתור גם כן לבג"ץ, נגד החלטת הוועדה שאישרה את חזרתו. 

 

 

צבי גנדלמן עיריית חדרה בית משפט העליון שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד