ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בדרך להנחת תפילין

מזעזע: חרדי הותקף "חושש שעוד יותקפו"

ביום שישי האחרון, גבר תקף ללא כל סיבה צעיר חסיד חב"ד שיצא להניח תפילין, הבחור הותקף על רקע אנטישמי מובהק הגיש תלונה במשטרה. "אני מקווה שהמשטרה תגיע אליו, אחרת הוא יתקוף עוד חרדים, אני לא חושש ואמשיך להניח תפילין"

מזעזע: חרדי הותקף "חושש שעוד יותקפו"
הבחור החרדי מותקף בתל אביב צילום: צילום מסך

ביום שישי האחרון הותקף חסיד חב"ד ברחוב אלנבי בתל אביב בעת שצעד עם חבריו בדרך להנחת תפילין כפי שהם עושים מידי שבוע, הבחור הותקף על רקע אנטישמי מובהק. על פי התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראה בחור חרדי חסיד חב"ד ברחוב אלנבי צועד עם חבריו להניח תפילין כמידי שבוע. לפתע מגיע מולו גבר אנטישמי ונכנס בו בעוצמה ללא סיבה, מחזות שאנחנו רואים במדינות בעולם עם אנטישמיות.

הבחור בשנות ה-20 לחייו שהותקף שוחח עם 'בחדרי חרדים' אך בחר להישאר בעילום שם "אני צועד שם מידי שבוע עם חברים להניח תפילין לאנשים, יש לנו מקומות קבועים, יש כאן בעלי חנויות שמכירים אותנו, ופתאום אני מוצא את עצמי על הרצפה עם כאבים, בהיתי באיש איזה כמה שניות ואז הוא נעלם, אחרי שתי דקות קמתי עם כאבים, אבל החלטתי שחייבים להגיש תלונה, אחרת הוא יראה שאפשר לתקוף חופשי חרדים, אני מקווה שהמשטרה תטפל בזה".

הוא סיפר כי הוא לא מפחד מכלום, והוא ימשיך להגיע עם חבריו גם ביום שישי הקרוב להניח תפילין לאנשים, "אנחנו בחב"ד אוהבים את כולם, ונמשיך להגיע לתל אביב להניח תפילין, אבל אנחנו חושבים שהתקיפה הגיעה בגלל כל ההסתה שיש נגדנו, אנחנו לא בטוחים, אבל אנחנו משערים שהותקפתי בגלל מה שהולך במדינה לפני הבחירות".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב על התקיפה האנטישמית: "זו רק ההתחלה רח"ל. כפי שהזהרנו השנאה וההסתה של פוליטיקאים ותקשורתנים כמו ליברמן ואחרים, לא נעצרת בקו האלימות המילולית. היא הופכת ברגע האמת לאלימות פיזית ממש".

"על משטרת ישראל לעצור את התוקף מיד ולהענישו בכל חומרת הדין של "פשע שנאה", כי אין כאן שום סיבה אחרת מלבד שנאה אנטישמית. לא יתכן שאדם יהודי הולך ברחובה של עיר בארץ ישראל ומותקף בשל מראהו הדתי ובגלל התפילין שבידיו. התגובה חייבת להיות, למען ישמעו וייראו. כבוד היהודי והתפילין אינו הפקר".

"בתקופה כזו היהדות החרדית צריכה להתאחד בקלפי להגנה נגד הבריונות וההסתה. יש לדרוש את זכותה הלגיטימי של הדת היהודית, במרחב הציבורי ובזכויות האדם הבסיסיות".

הציונות הדתית בתגובה לתקיפה של חסידי חב"ד: "שנה שלמה של ממשלת פילוג ושנאה נושאת פרי. איווט מריצות לזבל ליברמן ויאיר המסית לפיד בנו את את הקמפיינים שלהם ואת הצדקת הקיום הפוליטית שלהם על שנאת דתיים וחרדים. הציונות הדתית מתחייבת לתקן, בע"ה מיד לאחר הבחירות נפעל להקמת ממשלה שתשרת את עם ישראל כולו. חילונים, חרדים דתיים ומסורתיים כאחד, מדינת ישראל נבנתה כבית הלאומי של העם היהודי, והסתה כנגד חלקים מהעם גורמת לקרע ופילוג ומכרסמת במרקם העדין של החברה הישראלית, אזרחי ישראל אומרים, די להסתה".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד כתבה בתגובה לתיעוד: ",התקיפה הזאת היא תוצאה ישירה של מכונת הרעל האמיתית. אנטישמיות בצורתה הגולמית ביותר כאן ברחובות תל אביב. אני דורשת מלפיד, מיכאלי וליברמן לחדול מקמפיין ההסתה המתמשך שלהם. אפשר לצבור מנדטים גם בלי מחוללי שנאה".

יוסף חדאד פעיל ערבי למען דו קיום כתב בחשבון הטוויטר שלו "ראיתי קודם את הסרטון לפני שקראתי את הטקסט, הייתי בטוח שזה בארה"ב או אולי באירופה. לא מאמין שאנטישמיות כזו בתל אביב לאור יום".

תל אביב הנחת תפילין תקיפה אנטישמית משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד