כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בחפירות בארמון

הם היו פה: ציידי אוצרות מצאו מטבעות עם חותמת נאצית

ציידי אוצרות שחופרים אחר אוצר שגנבו הנאצים בפולין, גילו מטבעות עם צלב קרס שמוכיחים שאנשיו של היטלר היו שם. שישה מטבעות של ה'רייכסבנק' נחשפו בארמון בכפר מינקובסקי בפולין. רייכסבנק היה הבנק המרכזי של הרייך הגרמני מ-1876 עד 1945

הם היו פה: ציידי אוצרות מצאו מטבעות עם חותמת נאצית
מטבעות עם חותמת נאצית צילום: Silesian Bridge Foundation

ציידי אוצרות שחיפשו זהב נאצי בשטח של ארמון מהמאה ה-18 בפולין מצאו מטבעות גרמניים מתקופת מלחמת העולם השנייה.

ששת המטבעות של ה'רייכסבנק' המסומנים בבירור עם צלבי קרס נחשפו בארמון בכפר מינקובסקי בפולין בזמן שהעובדים פינו את האדמה מאחד משלושה מקומות שנחפרו.

הם מתוארכים משנים 1942, 1944 ו-1945, על כל אחד מהמטבעות מוטבע השם Reichsbank, שהיה הבנק המרכזי של הרייך הגרמני מ-1876 עד 1945.

בארט זלאיטיס מקרן Silesian Bridge פרסם את הממצא ביוטיוב, הקרן המובילה את החיפושים. הוא אמר "החבר'ה עבדו במקום הזה במיון החול ויש לנו ממצא קטן ממש כאן, יש לנו שישה פנניג, רייך פנניג, וכפי שאתה יכול לראות השנים הן מ-1942 עד 1945, יש לנו כמה צלבי קרס. אז מה זה אומר? ובכן, נאצים היו כאן. הם היו פה. אנחנו יודעים בוודאות". כך דיווח ה'דיילי מייל'.

על פי המחקר, קבורים שם אוצרות, שנגנבו בהוראתו של ראש ה-SS היינריך הימלר כדי להקים רייך רביעי. החוקרים מאמינים כי הוא כולל את מה שמכונה 'הזהב של ברסלאו' שנעלם ממטה המשטרה במה שהיא כיום העיר הפולנית הסמוכה ורוצלב.

האוצר כולל גם תכשיטים וחפצי ערך מאוספים פרטיים של גרמנים עשירים שחיו באזור. וכדי להגן על רכושם היקר מפני הצבא האדום המתקדם, העבירו הגרמנים העשירים את שללם לידי ה-SS.

המיקום נחשף על ידי מסמכים סודיים, ביומן של קצין אס.אס ומפה שקיבלו ציידי האוצרות מצאצאי קצינים השייכים למשרד השירות החשאי של גרמניה. אותו יומן, שנכתב על ידי קצין אס אס בכיר, אמור גם לחשוף את מיקומו של ארמון אחר באזור שבו קבורים 28 טונות של אוצר בתחתית באר.

מלחמת העולם השניה פולין נאצים אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד