כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תפילין באלף שקל

הרב ליכטנשטיין: "זרקו לנו את האוכל הכשר ואת הכיפה על הרצפה"

הרב יחזקאל ליכטנשטיין סיפר על החוויה שעבר יחד עם משפחתו בגבול ירדן "שוטר ירדני מצא כיפה בתוך התיק וזרק אותה לרצפה. הוא גם זרק את האוכל הכשר שמצא. "לאחר שמצא את התפילין והציצית ביקש מאיתנו לחזור לישראל"

הרב ליכטנשטיין: "זרקו לנו את האוכל הכשר ואת הכיפה על הרצפה"
הרב יחזקאל ליכטנשטיין צילום: כאן חדשות

הרב יחזקאל ליכטנשטיין שהיה עם נכדיו בגבול ירדן, מספר לקלמן ליבסקינד ורועי קייס ב'כאן חדשות' על החוויה שעבר יחד עם משפחתו בגבול ירדן "שוטר ירדני מצא כיפה בתוך התיק וזרק אותה לרצפה, לאחר שמצא את התפילין והציצית ביקש מאיתנו להחזיר את תשמישי הקדושה לתוך הצד הישראלי".

הרב ליכטנשטיין סיפר כי הוא נסע לפני שבוע וחצי לירדן, שם המאבטח בגבול התנהג בצורה מחפירה. "הוא פותח ומוציא את הציצית מהתיק, ומוצא תפילין של הנכד שלי, ואחרי משא ומתן אומרים לנו תחזירו את התפילין ואת הציצית לצד הישראלי בתוך שקית וזה מה שעשינו, לא ויתרנו על הנחת תפילין, כשהייתי פעם שעברה בירדן אמרו לי אל תניח תפילין ברחוב כדי שלא יראו את התפילין, נהג מונית שאני מכיר אישית קנה תפילין מאחד הנערים הישראלים באלף שקל (ואז אפשר להניח תפילין אצלו) והנהג אמר לי שהכל יהיה בסדר".

הפעם, מספר הרב ליכטנשטיין, המאבטח החליט לא לתת להכניס כלום. "כל האוכל הכשר שהוא מצא, שהיה בו כיתוב בעברית אפילו כיתוב קטן, הוא זרק על הרצפה, ואמר לנו לקנות אוכל בירדן, החלטנו שאנחנו חוזרים אחורה, חזרנו לצד הישראלי, הם מראש ידעו שזה מה שיקרה, בתקופה האחרונה היו כל מיני סיפורים כאלה".

הירדנים גם לא נתנו להכניס ספר מדריך טיולים בעברית, "לקחו לי אותו, הם לא דוברי אנגלית, אין עם מי לדבר, בעבר זה לא היה ככה" אומר הרב ליכטנשטיין.

רועי קייס ראש תחום ערבים ב'כאן חדשות' אומר כי זה דבר ידוע וזה תופעה מצערת מאד. "בשנים האחרונות ישראל ניסתה להגיע להסדר עם ירדן בנושא הזה, גם בתקופה האחרונה ישנם ניסיונות כן לאפשר את ההכנסה של תשמישי קדושה עם הסממנים היהודיים, אך הירדנים כרגע לא מוותרים, הטיעון הירדני ואני כמובן לא הסנגור שלהם, שזה עלול להתסיס את הרחוב הירדני, כי אם יראו אנשים סממנים יהודיים זה כביכול להתגרות בהם, כי הקהל מאד עוין".

תפילין ירדן מעבר גבול ירדן רועי קייס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד