ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
13 זירות

מסע דקירות בקנדה: 10 הרוגים 15 פצועים

משטרת קנדה מחפשת אחר שני חשודים שפתחו במסע דקירות שבו נהרגו 10 בני אדם ונפצעו לפחות 15 אחרים ב-13 זירות שונות. "אני בהלם והרוס מההתקפות הנוראיות", אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו בהצהרה

מסע דקירות בקנדה: 10 הרוגים 15 פצועים
שני החשודים ברציחות צילום: משטרת קנדה

שני גברים פתחו הלילה במסע דקירות בססקצ'ואן - קנדה על פני 13 זירות, מהרציחות ההמוניות הקטלניות ביותר בהיסטוריה הקנדית, והדהדו ברחבי המדינה שאינה רגילה להתקפי אלימות המוניים הנפוצים יותר בארצות הברית.

"אני בהלם והרוס מההתקפות הנוראיות היום", אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו בהצהרה. "כקנדים, אנחנו אבלים עם כל מי שנפגע מהאלימות הטרגית הזו, ועם תושבי ססקצ'ואן".

תיאור החשודים

המשטרה פרסמה את שמות ותיאור שני החשודים כדמיאן סנדרסון, בן 31, ומיילס סנדרסון, בן 30, כולל תמונות אך ללא פרטים נוספים על המניע שלהם או על הקורבנות. אך בהצהרה של מנהיגים מקומיים עולה כי ייתכן שהתקיפות היו קשורות לסמים.

"זהו ההרס שעומד בפנינו כאשר סמים לא חוקיים מזיקים פולשים לקהילות שלנו", נמסר מטעם הפדרציה המייצגת 74 מחוזות בססקצ'ואן.

אם לשניים הייתה בין 10 ההרוגים, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. "נראה שייתכן שחלק מהקורבנות היו על הכוונת של הרוצחים, וחלקם עשויים להיות אקראיים. אם כך, לדבר על מניע יהיה קשה ביותר בנקודת זמן זו", כך אמרה רונדה בלקמור, מפקדת המשטרה של ססקצ'ואן במסיבת עיתונאים.

הרציחות אירעו בקהילת ג'יימס סמית קרי ניישן, קהילה ילידית עם אוכלוסייה של כ-3,400 אנשים העוסקים בעיקר בחקלאות, ציד ודיג. כפר וולדון שם אירעו הרציחות הוא כפר של כ-200 איש.

קנדה הרוגים ופצועים מצוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד