י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תבוסה להרב אמנון יצחק בבית המשפט העליון

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הרב אמנון יצחק נגד פסיקת בית המשפט המחוזי • עיתון במודיעין שהאשים את הרב בהשוואת הרצל להיטלר ישלם לו פיצוי מופחת בלבד

הרב אמנון יצחק. פלאש90
הרב אמנון יצחק. פלאש90

השופט צבי זילברטל מבית המשפט העליון דחה את בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי שקבע כי על דנון תקשורת לשלם להרב אמנון יצחק פיצוי בסך של 9,000 ש"ח

הרב אמנון יצחק, נשא דברים במסגרת כנס החזרה בתשובה שהתקיים ביום ח ניסן תשס"ח בהיכל התרבות במודיעין. כתבת מטעם דנון תקשורת סיקרה את האירוע. למחרת פרסמה כתבה אודות האירוע. בכתבה נכתב, כי בתחילת האירוע צפה הקהל בסרט "הרצל והציונות" וכי במסגרת סרט זה השווה המבקש את בנימין זאב הרצל לצורר הנאצי היטלר, באומרו: "שני פושעים גדולים היו בתולדות העם היהודי: היטלר והרצל. היטלר רצה להרוס את הגוף של העם היהודי. הרצל רצה להרוג את הנפש שהיא הרבה יותר חשובה מהגוף".

הרב אמנון יצחק, הגיש תביעת לשון הרע. בכתב התביעה נטען, כי במהלך האירוע הוקרן הסרט "תשובה עולמית", ולא הסרט "הרצל והציונות" כפי שצוין בכתבה, וכי מכל מקום לא אמר את הדברים שייחסה לו הכתבה לעניין ההשוואה שבין הרצל לבין היטלר. הרב עתר לפיצויים בסך של 100,000 ש"ח.

בית משפט השלום קיבל את התביעה ופסק לטובת הרב את סכום הפיצוי המלא. אולם בבית המשפט המחוזי הפחית את גובה הפיצויים לסך של 9,000 ש"ח, שכן עליו בהיותו דמות ציבורית, להיזהר יותר בדבריו שמא כוונתו לא תובן, וכי לחוסר זהירות כאמור עשויה להיות השפעה על קביעת גובה הפיצוי, אולם בכך אין לומר כי יצר בית המשפט "חובה" חדשה.

עוד הוסיף השופט כי כפי שהראה בית משפט, ארגון "שופר" הפיק את הסרט "הרצל והציונות" שבו נכללה ההשוואה המופרכת והמזעזעת שבין הרצל לבין היטלר, ודיוקנו אף מופיע על עטיפת קלטת אותו הסרט. יש להניח שאילו הסתייג המבקש מהדברים היה עושה לשינוי מצב זה.
אמנון יצחק פיצוי לשון הרע בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד