כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נורה לפני הפיצוץ

מחבל התפוצץ בשגרירות רוסיה: שני הרוגים

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו מחוץ לחלק הקונסולרי של שגרירות רוסיה בקאבול אפגניסטן, והרג שני עובדי שגרירות, כך מסר משרד החוץ הרוסי. המחבל נורה על ידי הטאליבן לפני שהתפוצץ, אך המטען עדיין התפוצץ

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

המשטרה האפגנית דיווחה כי חיילי הטליבאן בשגרירות רוסיה בקאבול, ירו למוות במחבל שהגיע לשער הקונסוליה, אך המטען שלו עדיין התפוצץ והרג שני עובדים, עשרה נוספים נפצעו. הפיצוץ אירע כשפקיד שגרירות יצא מהבניין כדי להקריא שמות לקהל שחיכה לשמוע על אשרות נסיעה, כך דיווחו כלי תקשורת רוסיים.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שמבקר בטג'יקיסטן השכנה, כינה זאת "מעשה טרור" ואמר כי האבטחה בשגרירות הוחמרה. הוא עמד דקת דומיה לזכרם של ההרוגים ואמר כי שירות הביון של הטליבאן חוקר. "בואו נקווה שהמארגנים והמבצעים של פעולת הטרור הזו יסבלו מהעונש המגיע להם בעתיד הקרוב מאוד".

חאליד זדראן, דובר משטרת קאבול, אמר כי מאבטחי השגרירות עצרו את התוקף לפני שהגיע לשערי הבניין עצמו. "התרחש פיצוץ כאשר כוחות הביטחון ירו במחבל המתאבד לפני שהגיעו אל ההמון מחוץ לשגרירות הרוסית".

רוסיה היא אחת מקומץ מדינות ששמרו על קשרים דיפלומטיים עם הטליבאן לאחר שהארגון עלה לשלטון באוגוסט 2021, לאחר נסיגת ארה"ב מאפגניסטן. עם זאת, הקרמלין לא מכיר בממשלת הטליבאן, והארגון מסווג כארגון טרור אסור ברוסיה. מדינות אחרות שמקיימות קשרים דיפלומטיים עם הטאליבן כוללות את סין, פקיסטן וטורקמניסטן.

אפגניסטן רוסיה מחבל מתאבד טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד