ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חרדי ששילם על תכשיט בשטר מזויף - נעצר בתאילנד

צעיר חרדי, ששהה בתאילנד לצורך עסקיו ועמד לשוב לישראל בערב ראש השנה, נעצר בחנות תכשיטים כאשר שילם בשטר מזויף • שוחרר בערבות על-ידי בית חב"ד

חרדי ששילם על תכשיט בשטר מזויף - נעצר בתאילנד
פלאש 90

צעיר חרדי, ששהה בתאילנד לצורך עסקיו, ועמד לשוב לישראל בערב ראש השנה, נעצר בעת שביקש לקנות מתנה לאשתו.

החרדי נכנס לחנות תכשיטים במטרה לרכוש לאשתו תכשיט לכבוד ראש השנה. המוכר נקב בסכום, הקונה הושיט לו שטר של 100 דולר - והמתין לעודף. המוכר בדק את השטר וקבע כי מדובר בשטר מזוייף.

החרדי החל להתווכח, והמוכר ביקש ממנו להמתין - והזעיק את המשטרה. תוך דקות מצא עצמו הצעיר כבול באזיקים, מובל למעצר.

העצור מיהר ליצור קשר עם הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בתיאלנד. הרב וילהלם: "המוכר הזעיק את המשטרה והמשטרה עצרה את הצעיר החרדי בחשד לזיוף שטרות כסף. החרדי אמנם ניסה להסביר כי קיבל את השטר מחלפן (צ'ינג'), אבל ללא הועיל. כאן בתאילנד יש נוהל בכל העניינים הפליליים, לפיו העצור יאלץ להישאר בשטח עוד חודש, עד שחפותו תוכח. בינתיים הצלחתי לשחרר אותו בערבות, והוא חגג אצלנו בבית חב"ד בתאילנד, לצד כ-1000 אנשים שהשתתפו בסעודות ראש השנה.

"אני מייעץ לכל מי שנתקל במצב דומה, לפרוט כסף רק בבנקים. לא בצ'יינג'. כי בצ'יינג' מתגלגלים שטרות מזויפים. במקרה ומישהו מאשים אותך שהשטר שלך מזויף - אל תתווכח. פשוט תסתלק מהמקום", מייעץ הרב וילהלם, וטוען כי הצעיר החרדי ניסה להתווכח. "זה הנוהל המקובל פה", אומר הרב וילהלם, שמקווה כי הצעיר החרדי יוכל לחזור למשפחתו במהירות האפשרית.
תאילנד תכשיטים דולר זיוף בית חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד