כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גם הרבנית תהילה ברלנד במעצר בית • חשודה בגניבה

הרבנית תהילה ברלנד, רעיית מנהיג 'שובו בנים' הרב אלעזר ברלנד, שוחררה למעצר בית מלא בחשד למעורבות בפרשת גניבת כספי תרומות • "מוכנה להיעצר במקום ילדי"

הרב אלעזר ברלנד. צילום: ארכיון
הרב אלעזר ברלנד. צילום: ארכיון



תהילה ברלנד, החשודה בגניבה מעמותות 'שובו בנים', שוחררה למעצר בית מלא והיא הוזמנה לחקירה נוספת ביום ראשון בשעה 11 בבוקר.

שלשום (ראשון) זומנה תהילה ברלנד, אשתו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' שנמלט למרוקו, ואמו וסבתו של נחמן ונתן ברלנד השוהים בימים אלו במעצר בית בבית חלקיה.

הרבנית ברלנד זומנה לחקירה בבוקר, לאחר מכן הובאה לבית משפט השלום בירושלים, והמשטרה הסכימה לשחררה בתנאים מגבילים.

נציג המשטרה העיד כי מדובר בחשד למעורבות מרכזית בפרשיה גדולה ומורכבת, של הונאה וגניבת מיליוני שקלים מכספי תורמים לעמותת ברסלב ושובו בנים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', נעשו נסיונות לאתר אותה בעת שארבעת החשודים בהם בנה ונכדה, שהו במעצר, אך רק בערב החג היא הופיעה, וזאת לאחר שבנה ונכדה שוחררו למעצר בית. לכן היא זומנה לחקירה לאחר החג.

הרבנית הופיעה בשעה 11:00, והחקירה נמשכה עד לשעות הערב סמוך לשעה 19:00. בשל גילה ומצבה הרפואי, שוחררה למעצר בית מלא בערבות עצמית וצד ג', וזומנה שוב למחרת (שני).

במהלך הדיון, הרבנית ברלנד התנהגה בצורה חריגה וקראה שהיא אשמה בכל, וכי "אני מוכנה לשבת בכלא במקום בני נחמן". הרבנית הוצאה אל מחוץ לדיון. רק לאחר שהובהרו לה שוב הכללים, הוחזרה לאולם בית המשפט.

פרקליטה תהה: "מדוע המשטרה שיחררה אותה ביום ראשון בתנאים מסויימים, ולמחרת דרשה תנאים חמורים יותר?. מאז היה לה זמן רב מאוד לשבש את החקירה אם הייתה רוצה לשבש". עוד הוסיף "לא נוכל להסכים למעצר של 30 יום בוודאי לא להפקדה של מאה אלף ש"ח. נוכל להסכים לשני ערבים ולא נוכל להסכים להפקדה. נסכים להפקיד את הדרכון ונסכים לא לעשות פעולות בחשבונות ובכספים".

השופטת דורית פיינשטיין סיכמה את הדיון ואמרה כי מעיון בשתי החקירות עולה כי קיים חשש ממשי לשיבוש וכי בידי הרבנית מידע רב, והיא אף מציגה טענות שיש בהן כדי להצדיק לכאורה שיבוש. עוד הוסיפה כי מעיון בחומרים עולה חשד סביר שהרבנית מעורבת בחלק מהעבירות.

"אף כי חלף זמן מאז שהחקירה הפכה לגלויה, הרי שהחשש לשיבוש התעצם שעה בהמשיבה הבינה מהם החשדות נגדה ולאחר שבני משפחתה שוחררו" אמרה השופטת, ולכן הורתה לשחררה בנתאים המגבילים בהם שוחררו בנה ונכדה.

היא שוחררה למעצר בית מלא בביתה ברחוב החומה השלישית, בפיקוח חנה עובדיה ורבקה לוי שכל אחת מהן תחתום ערבות צד ג' על סך 5,000 ש"ח. אי יצירת קשר עם חסידי ברסלב ועם מעורבים בפרשה בין שאופן ישיר ובין באמצעות צד ג'. איסור יציאה מהארץ למשך 90 יום, והפקדת דרכונה. הרבנית תפקיד בקופת בית המשפט 100,000 ש"ח, ותחתום על ערבות עצמית על סך 200,000 ש"ח.

עוד בנושא:

2,000 ק"מ מאומן: אסירי 'שובו בנים' למעצר בית • ישהו תחת שמירה
רחוק מאוד מאומן: הוארך מעצרם של אסירי 'שובו בנים'
פרשת 'שובו בנים': הוארך מעצרם של נחמן ונתן ברלנד • "רוצים לנקום בהם"
פרשת 'שובו בנים': הארכת מעצר לחשוד חמישי
"ברלנד שכר מתנקשים לרצוח את הוכברג תמורת 60,000 $"
אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד
הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"
מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה

ברלנד הונאה גנבה עמותות חשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד