כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אבסורד

המחבל שהרג את אדל בת השנתיים - צפוי להשתחרר

אחד מבין חמשת המחבלים שהורשעו בהריגת אדל ביטון צפוי להתייצב בפני ועדת השחרורים. משפחתה פתחה במאבק. אמה אדווה: "לא עניין של ימין או שמאל אלא דרישה הגיונית - שמי שבא לרצוח יקבל את עונשו"

הלווית אדל ביטון
הלווית אדל ביטון

אחד מחמשת המחבלים שהורשעו בהריגתה של הפעוטה אדל ביטון בכביש חוצה שומרון, שהיה קטין בעת שביצע את הפיגוע, צפוי להתייצב ביום שני הקרוב בפני ועדת השחרורים בכלא מגידו. כך מדווח חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

אדל, אז בת שנתיים בלבד, נפצעה באורח אנוש ב־2013 לאחר שאמה התנגשה במשאית בכביש חוצה שומרון לאחר שמחבלים יידו אבנים על רכבה. ב־2015 נפטרה אדל בעקבות סיבוך של דלקת ריאות. בינואר 2016 נגזרו על מ' שהיה קטין 15 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון באשמת הריגה, זאת לאור קשיים ראייתיים. התובע, רס"ן כמאל זהראלדין, בעת מתן גזר דינו אמר כי: "הנאשם לא חדל לזרוק אבנים עד אשר התרחשה אותה תאונה ארורה". השופטים אמרו כי: "ברגע של רשעות, טיפשות ואדישות מוחלטת לערך חיי אדם, גדעו את חייה של אדל ושינו את חיי המשפחה".

לאחרונה, מספרת אדווה ביטון, אמה של אדל, קיבלה הודעת סמס לקונית ובה נמסר כי "קיים מידע חדש בתיק". בתחילה התעלמה ביטון מההודעה, כפי שרבים מאיתנו עושים היום, אך מכר שמעורב בפרשה וקיבל גם הוא את ההודעה בירר במה מדובר, וכך התברר להם שהמחבלים יתייצבו בפני ועדת שחרורים, הראשון שבהם ביום שני הקרוב, בבקשה לקצר את מעצרם.

אדווה ביטון זועמת: "מדובר בדרך הזויה לקבל הודעה שכזו. הייתי מצפה שבמקרה כל כך רגיש וכאוב, כשמדובר בהורים שכולים שמקבלים מידע משנה חיים, שתהיה דרך יותר מכילה ורגישה".

כעת יוצאת ביטון למאבק נוסף בניסיון לעשות צדק עם בתה. היא הגישה ערעור לוועדת השחרורים ותגיע בעצמה לבית הכלא מגידו, שם המחבל כלוא. "מדוע המחבלים האלו יכולים לקבל קיצור של שש שנים בעונשם? זה הזוי ומקומם, לעג לרש. לא מדובר בדרישה לא הגיונית, אלא בפעולה סבירה - בכל מדינה מתוקנת לא ייתנו יד לשחרור מרצחים. מדובר באנשים שנמצאים כעת בשנות ה־20 לחייהם - אנחנו מוציאים החוצה אנשים שיחזרו לטרור. הם יחזרו לכפר שלהם כמנצחים עם חיוך על פניהם. זה אובדן הרתעה, בטח בעיצומו של גל טרור מושתק. אני מתכוונת להגיע לוועדת השחרורים כדי להסתכל בעיניים של חבריה - שייקחו את האחריות בידיים שלהם".

לדבריה: "לא אגיע עם ציפיות גדולות כדי לא להתאכזב, אבל אביא את האמת שלי בתקווה שיהיה טוב. אני משאירה בינתיים חלון לשפיות - שהצדק יאמר את דברו".

היא מוסיפה, ומבהירה כי היא מצפה מהפוליטיקאים להפסיק לנאום ולהתחיל לפעול כדי שמקרים כאלו לא יישנו. "בכל בחירות אנחנו רואים ח"כים שמרימים את דגל המלחמה בטרור, אבל הכל דיבורים. זה לא עניין של ימין או שמאל אלא דרישה הגיונית, שמי שבא לרצוח יקבל את העונש הראוי".

אדל ביטון מחבלים שחרור מחבלים רצח מחריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד