י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'אומן אומן ראש השנה' • "ההיערכות הוכיחה את עצמה"

ב'מרכז ברסלב העולמי' מסכמים באנחת רווחה ארבעה חודשי פעילות מאומצת לקראת ראש השנה • הרב בוסקילה: "אנחנו מקווים שבשנים הבאות ישופר מערך העלייה לרגל יותר ויותר"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ב'מרכז ברסלב העולמי', הגוף המנהל את זרם הרבבות המגיעים לאומן בימי ראש השנה, מסכמים באנחת רווחה לא פחות מארבעה חודשים ארוכים של פעילות מאומצת במטרה שהכל יעבור בשלום. רק כעת, כשהמטוסים האחרונים ממריאים ארצה, אפשר להירגע קצת.

ר׳ שמעון בוסקילה, מנכ"ל 'מרכז ברסלב העולמי' באומן, אומר בסיפוק: "תודה לה', ההיערכות מראש הוכיחה את עצמה וימי ראש השנה תשע"ד עברו בשלום וללא אירועים חריגים. הרבבות שהגיעו לאומן נהנו מהשיפורים המשמעותיים בתשתיות, במקוואות, בניקיון הרחובות והבניינים הסמוכים לציון הקדוש, ובבית הכנסת המרכזי הגדול - ה'קלויז' - ששופץ לבלי הכר".

בוסקילה מציין כי נערכו שיפוצים נרחבים גם בציון עצמו, במסגרת פרוייקט שיפוצים שנערך בפיקוח והנהלת ׳בית ציון רבינו׳ המנהלת האחראית על תחזוקת ושיפוץ הציון בפיקוח רבני מרכז ברסלב.

כמו כן נבנו מדרכות חדשות לאורך רחוב פושקינא המרכזי לרווחת עולי הרגל, והוצבו פסי האטה להגבלת מהירות הרכבים המקומיים.

עובדי הניקיון והסדרנים פעלו ברחובות והבניינים הסמוכים לציון, כמו גם בציון עצמו, ובקלויז, במשמרות, סביב השעון, ודאגו לניקיון ולשמירה על הסדר הציבורי.

במקווה הענק - הגדול בעולם! - הממוקם בבניין ה'קלויז' פעלו עובדי 'מרכז ברסלב העולמי' להעניק שירות לרבבות שהגיעו למקום.

כ-25,000 איש טבלו ורחצו במקווה בערב חג ר״ה, מלבד אלפי האנשים שטבלו בימות החג ובימים שלפני ואחרי החג. המקווה המרווח יהיה פתוח לציבור עד יוה״כ בעז״ה.

האירוע המרכזי בערב החג, מעמד 'תיקון הכללי העולמי', שודר בשידור ישיר לכל רחבי העולם מתוך חצר ה'קלויז' של מרכז ברסלב, שאף הציב רמקולים רבי עוצמה על העמודים ברחובות הסמוכים לציון הקדוש.

הדבר הפך את האירוע למעמד בלתי נשכח בו השתתפו רבבות שקראו את התיקון הכללי בכל הרחובות הסמוכים לציון הקדוש, כשבו זמנית הצטרפו אליהם כמאתיים אלף איש בכל רחבי העולם.

כוחות הביטחון וההצלה (למעלה מ-500 שוטרים, כבאים, צוללנים, סדרנים, מתורגמנים ואפילו יחידה לגילוי וניטרול חומרים רעילים, וצוות אפידמיולוגים שנערך מראש למקרה של מגיפה או חיידק אלים שיכול להתפשט חלילה, כמו גם שאר אנשי הצלה וביטחון) פעלו ועדיין פועלים לאורך כל שעות היממה, מכ״ח באלול ועד ט׳ בתשרי, בתיאום מלא עם כל הארגונים הפועלים תחת ׳מרכז ברסלב העולמי׳.

גם שיתוף הפעולה עם המשטרה המקומית ומפקדיה הוכיח את עצמו, מה שהביא לפעילות מתואמת במהלך כל ימי החג. שוטרים ואנשי אבטחה פעלו לשמירה על הסדר הציבורי ומנעו גניבות ופריצות לדירות, דברים שגרמו מידי שנה לעוגמת נפש לרבים מהבאים לאומן השוהים בדירות של מקומיים.

חפ״ק משרד החוץ, בראשות אלון שוהם, מנהל המחלקה הקונסולרית מרחבית במשרד החוץ, אשר שהה בעצמו במשך כל החג באומן, פעל גם הוא וסייע לרבבות השוהים בכל הקשור לעזרה קונסולרית, איבוד/גניבת דרכונים וכדו׳, תוך סיוע נדיב מצד שגריר ישראל באוקראינה, מר ראובן דין-אל, והרב לוי אדרעי, מתאם הפעולות מטעם משרד החוץ.

במרפאת אומן שפעלה השנה כמידי שנה בחסות 'מרכז ברסלב העולמי׳. במתחם הקלויז פעלו רופאים, פרמדיקים וחובשים שהעניקו טיפול רפואי לאלפי איש שנזקקו לטיפול או קבלת תרופות מצילות חיים. המרפאה פעלה בניהולו של ר' נחי קליין והעניקה טיפול לסובלים מבעיות נשימה, חבלות, פציעות, הרעלות, שברים ואירועים רפואיים שונים ל"ע.

שירות מיוחד שהקל מאד על השוהים היה ביתן 'שמירת חפצים', בו נשמרו למעוניינים דרכונים, מזוודות, ארנקים ושאר חפצים יקרי ערך. במקום הופעל גם מרכז אבדות ומציאות יחיד מסוגו, שבזכותו שבו לבעליהם עשרות מזוודות שנשכחו או אבדו בשדות התעופה השונים, באוטובוסים ובאומן, מאות דרכונים וזוגות תפילין. כשעל המערכה האדירה מנצח ר׳ חיים שפירא שבמאור פנים סייע לכל מאות האנשים שמזוודותיהם לא הגיעו ליעדם. מערכת כריזה עוצמתית שימשה להודעות דחופות כגון שינויים בזמני הטיסות, ילדים שנעדרו, מציאת דרכונים וכדו׳, וכן במקרי חרום.

לראשונה, מרכז ברסלב העולמי הפעיל השנה מוקד מודיעין ואינפורמציה שסייע למעוניינים בקבלת מידע וסיפק עזרה. המוקד העניק שירות לפונים בכל השפות, כאשר מתורגמנים דוברי אוקראינית, עברית, אידיש ואנגלית מטעם מרכז ברסלב הונחו לסייע לפונים.

בתוך שאר אלפי הפניות שהגיעו למודיעין, מרכז המידע שימש גם כערוץ קשר בין צוותות טכניים שונים שהופעלו על ידי מרכז ברסלב ותפקידם היה לאתר ולטפל בתקלות שונות כגון קצרים חשמליים, הפסקות מים, סתימות ביוב, תקלות בתפקוד המעליות וכדו׳.

לסיום, בוסקילה מבקש לציין שוב את הסייעתא דשמיא שניכרה במהלך ימי החג, ומוסיף: "אנחנו מקווים שבשנים הבאות ישופר מערך העלייה לרגל יותר ויותר, בכל המישורים, ואין ספק שהציבור מבין ומעריך את הטרחה הגדולה הכרוכה בהיערכות הזו".















ברסלב אומן חפצים חג ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד