כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרחיבי מקום אהלך • קרית ויז'ניץ 2 בבני ברק?

יותר מחמישים מאברכי החסידות כבר התמקמו בסמוך למרכז הקהילה • בעליו של שטח סמוך פנה לקבל היתר לבנות במקום קריה חסידית ומוסדות • ואלו עובדות כבר נקבעו בשטח?

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר

בשורה לחסידי ויז'ניץ (מרכז חסידי ויז'ניץ): באזור מרכז החסידות החלה לקום קרית ויז'ניץ חדשה, זאת לאחר שיותר מחמישים אברכים מהחסידות - רכשו בשנה האחרונה דירות באזור, ובעקבות הביקוש הרב שנוצר על ידי חסידים נוספים המעוניינים להתגורר בסמיכות למרכז החסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע מפי מקורות בוועדת התכנון והבניה של עיריית בני ברק, כי הוגשה בקשה על ידי בעלי המגרשים של אזור התעשייה שבין ישיבת 'אורחות תורה' לבין אולמי 'היכלי מלכות', לשנות את הייעוד, כדי שיוכלו לבנות במקום קריה ובה מאה וחמישים יחידות דיור. בכך, יאמיר גם מחירו של השטח, שכן הסבתו מאזור תעשיה למגורים, אמורה להקפיץ את ערכו של המגרש.

במקביל, הוגשה בקשה לוועדה לקבל אישורי בניה עבור בנייני המוסדות בחלק מאותם מגרשים, ובהם תלמוד תורה, ישיבה קטנה וישיבה גדולה. על פני השטח שעומד כיום לרשות הקהילה, ייבנו בית המדרש הגדול, שטיבלאך, היכל הטישים, היכל התורה ומקווה טהרה. בית המדרש הגדול צפוי למנות אלפיים מקומות ישיבה לגברים.

אישור ראשוני כבר ניתן לגבי הקמת יתר המוסדות. אך נושא המגורים עדיין תלוי ועומד בוועדה, וראשי החסידות ממתינים למוצא פיה בעניין, בטרם ימשיכו בצעדיהם.

בינתיים, כבר החלו לקבוע עובדות מסוימות בשטח. מעל מרכז החסידות הותקנו צופרים רבי עצמה שיבשרו על כניסת השבתות והחגים במיטב ניגוני ויז'ניץ. הצופרים יופעלו על פי זמן הדלקת הנרות של ירושלים, בהתאם למנהג ויז'ניץ. בשנה האחרונה גם הוקמו באזור שטיבלאך בו מתקיימים עשרות מניינים של החסידים ותושבי הסביבה.

גם בקרית ויז'ניץ הוותיקה נערכים להרחבה. האישורים אמנם טרם הוענקו סופית, וגם חלק מהשטח טרם נרכש, אך ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראשי החסידות מתעתדים לרכוש שטח שהיה שייך לאלמנה, שנפטרה ערירית וללא יורשים.
ויז'ניץ קריה מרכז אישורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד