י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה הקשר בין נהג מונית ליום כיפור?

קבוצת אברכים נסעו במונית ונקלעו לסיפורו המןזר של הנהג ובנו הסורר • בשביל המשפיע החסידי רבי צבי מאיר זילברברג, הסיפור היווה משל ליום הכיפורים

רבי צבי מאיר זילברברג. צילום: ארכיון
רבי צבי מאיר זילברברג. צילום: ארכיון

חסידיו ומעריציו של הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג , ראש חבורת נחלת יעקב, התכנסו בבית שמש, כדי לשמוע שיחת חיזוק לרגל הימים הנוראים, מפי מורם ורבם , הרב זילברברג.

בין הדברים, ציטט הרב, סיפור שקיבל מפי קבוצת אברכים , שהתרחש יום לפני כן.

"הם היו כמה אברכים שעצרו מונית בירושלים ונסעו עמה ליעד כלשהו. הנהג, פתח עמם בדברים וסיפר להם, כי הוא עצמו רחוק מהדת, אבל עדיין נוטר זיקה למסורת היהודית. לדבריו, הוא צם ביום כיפור, מגיע לבית כנסת לפעמים, נשמר מחמץ בפסח וכיוצא באלו".

"אבל הבן שלי", המשיך הנהג בחירוק שיניים, "מתנהג בצורה פוחזת. לא זו בלבד שהפנה עורף לדת היהודית, אלא שהוא מתנהג כמו בן בליעל וירד עד לדיוטה התחתונה. במעשיו הוא גם התנכר לי ופעל באורח מביש ומכוער".

כאן החל הנהג למנות את חטאיו של הבן. האברכים באו במבוכה. הם לא חשו בנח , לשמע מסכת העברות של הבן המתדרדר. אבל האב נשמע כעוס במיוחד, ונראה , שרווח לו במקצת, כאשר פתח את סגור ליבו בפני מישהו.

הנהג סיפר להם, כי מעשיו והתנהגותו של הבן, פגעו בו מאד ולפיכך גם ניתק עמו כל קשר.

"אם רק היה מתקשר אלי עכשיו לרגע, ומבקש ממני סליחה", הדגיש הנהג המיוסר , לקראת סוף השיחה, "הייתי מוחל לו על הכל ופותח דף חדש. אבל הוא מתמהמה ומפנה לי עורף בינתיים".

כאשר ירדו האברכים מהמונית, שחו בינם בין עצמם, על פשר המונולוג הכואב הזה. "לשם מה , היו אוזנינו צריכות לקלוט את כל התועבה הזו", לא הבינו.

אבל לרבי צבי מאיר, היו תובנות ברורות, ומוסר השכל חד, לאחר ששמע את הסיפור:

"אבינו שבשמים, זימן להם את המקרה הזה, כדי להמחיש לנו בערב יום כיפור, שהוא רק מחכה 'לטלפון' מאתנו.

בכל השנה, איננו מתנהגים כשורה וחוטאים כלפיו. במעשינו, בדיבורינו ובמחשבותינו הרעות, אנו עלולים לגרום לעצמנו ריחוק והתנכרות ממנו. אבל כעת לקראת יום הכיפורים, אומר לנו אבינו, אב הרחמן: שובו אלי ואשובה אליכם. בקשו ממני סליחה, קבלו על עצמכם להיטיב את דרככם ונפתח לכם דף חדש".
זילברברג התנהגות מונית קשר בן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד