כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מיליוני פגזי ארטילריה

העולם עוקב בחשש: המהלך המשותף של רוסיה וצפון קוריאה

רוסיה רכשה כמויות אדירות של תחמושת ונשק מצפון קוריאה. על פי הדיווח, ממסמכי מודיעין מסווגים שנחשפו לאחרונה בלבד, רוסיה קנתה מיליוני פגזי ארטילריה ורקטות ממדינתו המסוגרת של הרודן קים ג'ונג און

העולם עוקב בחשש: המהלך המשותף של רוסיה וצפון קוריאה
הרודן קים ג'ונג-און ובכירי ההנהגה צילום: מתוך שידורי ערוץ KRT של צפון קוריאה

רוסיה רכשה במהלך התקופה האחרונה כמויות אדירות של תחמושת ונשק מצפון קוריאה, כך מפרסם ה'ניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח, שמסתמך על מקורות במודיעין האמריקני, רוסיה קנתה מיליוני פגזי ארטילריה ורקטות ממדינתו המסוגרת של הרודן קים ג'ונג און, במה שממחיש בעיני האמריקנים את גודל הפגיעה שחווה רוסיה כתוצאה מהסנקציות המערביות.

בארה"ב מעריכים כי רוסיה נאלצה לפנות לרכישת נשק מפיונגיאנג רק לאחר שנקלעה למצוקת תחמושת גדולה בעקבות הימשכות המלחמה הארוכה באוקראינה והעובדה כי מוטלות עליה סנקציות כבדות מצד המערב. 

"במוסקבה פועלים לקדם עסקאות רכישה נוספות מצפון קוריאה וזה, מעבר לרכישה של פגזי הארטילריה ורקטות קצרות הטווח", כל לפי גורם מודיעין אמריקני בכיר.

יש לציין כי הדיווחים על רכישת תחמושת וכלי נשק מתקדמים ממדינות מוחרמות כמו צפון קוריאה ואיראן מגיעים לאחר שורת דיווחים מפי גורמי מודיעין מערביים כי רוסיה סובלת ממחסור חמור בחלקי חילוף עבור טנקים ויתר כלי המלחמה שלה באוקראינה, ונאלצת למצוא פתרונות יצירתיים כמו התקנת חלקי חילוף של מוצרי חשמל כמו מקררים, מכונות כביסה ומדיחי כלים. 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה פוטין רוסיה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד