כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוראת הרבי בתשמ"ט

רבנים בכירים בחב"ד: "אם יהיה פיצול - נשקול להיכנס למערכה על כבוד החסידות"

רבנים בכירים בחב"ד אומרים כי במידה ויתרחש פילוג חרדי, הם ישקלו להיכנס למערכה על כבוד החסידות ולתמוך ברשימת 'אגודת ישראל'. "אם אכן הליטאים והחסידים ירוצו בנפרד יש לשקול בכובד ראש, ולשאול: האם זו שוב מלחמה על כבוד החסידות כפי שהיה בשנת תשמ"ט"

רבנים בכירים בחב"ד: "אם יהיה פיצול - נשקול להיכנס למערכה על כבוד החסידות"
בחורי ישיבת חב"ד צילום: דוד כהן, פלאש 90

על רקע הפילוג הצפוי בין "דגל התורה" ל"אגודת ישראל", רבנים בכירים בחסידות חב"ד מבהירים כי במידה והפילוג יצא לפועל הם ישקלו להורות באופן רשמי לחסידי חב"ד להצביע ל"אגודת ישראל" וזאת מתוך כבוד לתורתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

רב קהילת חב"ד בלוד הגאון רבי ברוך בועז יורקוביץ' והגאון רבי משה קורנוויץ מרבני חב"ד בבית שמש, שניים מן הרבנים הבולטים ב'מכון הלכה חב"ד', סבורים כאמור כי במקרה של פיצול, על חב"ד לשקול להתגייס להצלחת "אגודת ישראל" בבחירות.

במהלך שיחה עם תלמידים נשאלו הרבנים על הנושא ואמרו כי "אם אכן הליטאים והחסידים ירוצו בנפרד, יש לשקול בכובד ראש, ולשאול: האם זו שוב מלחמה על כבוד החסידות כפי שהיה בשנת תשמ"ט, אז יצאו חסידי חב"ד בריש גלי ופעלו למען הצלחתה של הרשימה החסידית, ואם גם כיום - יתכן והמצב דומה".

כזכור, בשנת תשמ"ט, חרג הרבי ממנהגו והורה לתמוך ב"אגודת ישראל". בהודעה רשמית ממזכירות הרבי לאגודת חסידי חב"ד באה"ק, נמסר על-ידי הרב אפרים שי' וולף, כי "כ"ק אדמו"ר שליט"א בקשני למסור לכב' שיכול לפרסם שישנה הוראה באופן יוצא מן הכלל בפעם זה מכ"ק אדמו"ר שליט"א לעשות תעמולה גדולה לטובת אגודת-ישראל ושרבני חב"ד ועסקני חב"ד וכו' וכו' זאל זיך אריין לייגן אין דעם אז וואס מער מענטשין (ישקיעו עצמם בזה, שככל שיותר אנשים) יצביעו בעד ג'".

בחסידות חב"ד מביעים תקווה כי הפילוג לא יצא לפועל ואומרים כי "כך היא עמדת הרבי, שעל כל הימין והמפלגות החרדיות להתאחד לרשימה אחת גדולה שתשמור על שלימות ארץ ישראל והתורה הקדושה", אמרו.

חב"ד פיצול חרדי יהדות התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד