י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המדינה תפצה את משפחת זייגר ב-4 מיליון שקל

המדינה חתמה על הסכם עם משפחת סוכן המוסד בן זייגר שהתאבד בכלא • המדינה לא תודה באחריותה למותו של הסוכן, אך תפצה את המשפחה בסכום של 4 מיליון שקל

בן זייגר. צילום: ארכיון
בן זייגר. צילום: ארכיון

מדינת ישראל חתמה לאחרונה על הסכם עם משפחתו של בן זיגייר, סוכן המוסד שהתאבד בכלא הישראלי, לפיו תקבל המשפחה פיצוי כספי בלא שהמדינה תודה באחריותה להתאבדות, כך מדווח ערוץ 2.

על פי ההסכם, ישראל תשלם ארבעה מיליוני שקלים למשפחת זיגייר כאשר 2,400,000 שקלים ישולמו עוד השנה. לאחר מכן, בכל אחת מארבע השנים הבאות, ישולמו למשפחה 400 אלף שקלים.

בהסכם הפשרה המדינה לא נוטלת אחריות על מותו. לפי טענת המשפחה המדינה גילתה רשלנות בשמירה על שלומו.

עם זאת, פרקליט המדינה, משה לדור, החליט שלא להעמיד לדין איש מהמעורבים בפרשת מותו של הסוכן לאחר שבחן את החלטת השופטת בדו"ח חקירת סיבת המוות.

בהחלטתו קבע לדור, כי "לא ניתן לקבוע כי חומר הראיות מוכיח במידת הוודאות הדרושה במשפט פלילי, כי אנשי שב"ס או אחרים גרמו למות המנוח ברשלנות".

לדור ציין כי אכן היו מחדלי פיקוח, אולם לא ברור שיש קשר סיבתי בינם ובין יכולתו של זיגייר להתאבד, "באשר לליקויי הפיקוח ביום האירוע - חומר החקירה יועבר לגורמי המשמעת של שב"ס, כדי שיבדקו את התנהגותם של גורמי הפיקוח על המנוח ואת החשד שבחריגתם מקיום הנהלים, עברו עבירות משמעת".
סוכן מוסד שקל מיליון פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד