א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לפיד זועם: בגלל גפני - נעכב אישור סעיף 46 לחרדים • "ראוי שגפני ישתוק"

ח"כ משה גפני זעם על לפיד ש"היכה בציבור החרדי פעמיים, ומנע הטבת מס לעמותות חרדיות" • האמנם? בדיקת 'בחדרי חרדים' מעלה: רשימה מכובדת של עמותות ומוסדות חרדיים • בסביבת לפיד זועמים על הפטפטת של הח"כ החרדי • לפיד מאיים: "נעכב מתן אישור סעיף 46 לכל העמותות החרדיות"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



קרב נוסף בסדרת המאבקים הבלתי פוסקת של שר האוצר יאיר לפיד והח"כים החרדים בכנסת החל שלשום. זאת לאחר החלטה שהעבירה ועדת הכספים של הכנסת, במסגרתה אושרה רשימה של 65 עמותות שהגיש שר האוצר לקבלת הטבות והכרה לצורך אישור מס,

הרשימה כוללת גופים שאינם מתוקצבים על-ידי המדינה. מדובר בצעד שנועד לעודד תרומות חיצוניות על מנת שהעמותות הללו יוכלו לפעול, והיא כוללת בין השאר 22 בתי כנסת, 15 עמותות הפועלות בתחום הסעד ועוד.

לדברי ח"כ משה גפני, נעדרו מהרשימה עמותות חרדיות: "לשר האוצר אין סמכות למנוע את הטבת המס בגלל הצביון של העמותות", אמר, "לא יתכן ששר האוצר יכה בציבור החרדי פעמיים, בקיצוץ הקצבאות ובמניעת תרומות".

כבר לפני כשבוע התבטא גפני: "בארבעת הרשימות שיגיעו לאישור ועדת הכספים בימים הקרובים, אין אף גוף חרדי, לא בתי כנסת ולא מוסדות דת, לא ארגונים חרדיים, שום דבר שקשור למפעלי חסד. השנאה מעבירה אותו על דעתו. אנו נלך למאבק ציבורי שלא נרפה ממנו", אמר, "שנאת החרדים הזו גובלת בגזענות".

אך בדיקה של 'בחדרי חרדים' מגלה שאולי רק הפעם... גפני טועה.

גפני, את 'חדוות התלמוד' אתה לא מכיר?

קחו, למשל, את עמותה מספר 2 ברשימה: 'קופת השכונה רב חסד'. בדיקה קצרה מגלה שמדובר בעמותה של חסידי צאנז לעזרה לעניי קרית צאנז בנתניה.

עמותה נוספת היא 'שמע קולינו'. כל מי שמצוי בתחום מכיר את העמותה אשר הוקמה על-ידי הרב חנוך אירנשטיין, חסיד גור, והמפעילה בתי ספר לילדים חרדים כבדי שמיעה. לעמותה בתי ספר במודיעין עילית, אשדוד ובית שמש. בית הספר המרכזי ממוקם בשכונת גאולה בירושלים.

לצד בתי הספר פועל מכון תורני, המוציא לאור ספרי הלכה בתחום. למשל: הלכות שמיעה בתקיעת שופר, קריאת מגילה והלכות שבת למרכיבי מכשירי שמיעה ושתלים.

שר האוצר גם ככל הנראה אינו שומר טינה לש"ס. אחרת קשה להבין כיצד הסכים להעניק הטבות לתלמידו הגדול של הגר"ע יוסף - הגר"א בקשי דורון, ולמוסדותיו 'בניין אב'.

עמותה נוספת היא עמותת 'אמת ושלום אוהל אברהם'. מדובר בעמותה חרדית המנהלת בקרית גת תלמוד תורה, גנים ומועדוניות נוער. תלמוד התורה הוא חלק מרשת החינוך של ש"ס. אבל זה לא מנע ממנה לקבל אישור.

עוד עמותה חרדית היא הישיבה לצעירים 'חדוות התלמוד', שנוסדה על הרה"ג רבי יצחק רוזנבלט. וגם: 'שלוות חיים' הממוקמת ברחוב שאולזון בהר נוף, ועוד ועוד.

השגיאה של גפני

אך זו רק ראשיתה של הסערה.

מתברר כי השגיאה היותר גדולה נעשתה על-ידי גפני כאשר בשיחות שקיים התרברב: "הצלחנו לנצח את לפיד, הגיע הסוף לגזירות נגד עולם התורה".

בסביבתו של לפיד זועמים. בשיחות בלתי רשמיות הם טוענים, כי מה שגפני עשה הוא מעשה חסר אחריות, וכי ברור לכל בר דעת שאמירות כאלו, הפוגעות ללפיד בקהל הבוחרים שלו, עלולות להוריד אותו בסקרים. ו"אם אכן היה גפני רוצה להועיל לעולם התורה - ראוי היה לו שישתוק".

מקורביו של לפיד אומרים, כי בעקבות דברי גפני, שר האוצר החליט לעכב את כל אישורי סעיף 46 לעמותות החרדיות..
משה גפני שר האוצר עמותות חסד ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד