ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המתקפה מתרחקת • אובמה ביקש לדחות ההצבעה בקונגרס

העסקה למניעת המתקפה על סוריה מתקדמת • אובמה ביקש מהקונגרס לדחות את ההצבעה על התקיפה, כדי לאפשר קידום ההסדר: אסד יעביר הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי ולהשמדה

פלאש90
פלאש90

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקש הערב (יום ג') מהקונגרס לדחות את ההצבעה על אישור תקיפה צבאית נגד סוריה כדי לתת לרוסיה עוד זמן לגבש את ההסדר לפי ימסור אסד כל נשק כימי שיש ברשותו.

"אנחנו מקווים שהוא רוצה לבדוק את מידת הרצינות של הסורים ושהרוסים באמת רוצים להיפטר מהנשק הכימי הזה בסוריה", אמר ראש ועדת השירותים המזוינים בסנאט, קארל לוין, לעיתונות, "הוא רוצה זמן לבדוק את זה".

שר החוץ של סוריה, ווליד אל-מועלם, שב והבהיר בטלויזיה הממלכתית של רוסיה, כי אכן דמשק מוכנה להעביר את הנשק הכימי שברשותה לידיים בינלאומיות ותחתום על האמנה האוסרת שימוש בנשק כזה.

"אנחנו רוצים להצטרף לאמנה האוסרת נשק כימי", אמר, "אנחנו מוכנים למלא את המחויבויות שלנו בהתאם לאמנה הזו, כולל מסירת כל המידע הקשור לנשק הזה. אנחנו מוכנים להצהיר על מיקום הנשק הכימי, לחדול מהייצור שלו ולחשוף את מתקני הייצור האלה בפני נציגים מרוסיה וחברות אחרות באו"ם".

עם זאת, מזכיר המדינה ג'ון קרי, התייצב בבית הנבחרים כדי להמשיך לגייס תמיכה לפעולה בסוריה ואמר שסוריה חייבת לעשות יותר מאשר רק להצהיר על מאגרי הנשק הכימי שברשותה או לחתום על האמנה הבינלאומית האוסרת שימוש בנשק שכזה.

הוא הוסיף כי "על ההסדר לקבל אישור של מועצת הביטחון של האו"ם לפני שתצא לפועל, כדי שיהיה לנו הביטחון שיש להסדר כזה את הכוח שצריך להיות לו".

הוא אמר כי על ממשלת סוריה ללכת רחוק יותר עבור השלום, לעמוד במילתה ולשתף פעולה כדי לגבש נוסחה שתאפשר את העברת כל הנשק לפיקוח בינלאומי ולהשמדה".

כך גם על המשטר לקדם את סיום מלחמת האזרחים באמצעות דיאלוג עם המורדים.

בינתיים הודיעה מועצת הביטחון של האו"ם כי ישיבת החירום בדלתיים סגורות של המועצה שזימנה רוסיה כדי לדון בנושא הסורי, בוטלה אחרי שהרוסים משכו את בקשתם. סיבת הביטול אינה ברורה.
אובמה סוריה תקיפה קונגרס אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד