כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על מסלול הנחיתה

שוב תקיפה ישראלית בנמל התעופה הסורי

שני נמלי תעופה הותקפו בסוריה בהפרש של דקות, סמוך לשעה 20:30. זמן קצר לאחר מכן דווח בסוריה כי "מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות בשמי הבירה"

שוב תקיפה ישראלית בנמל התעופה הסורי
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

סוריה האשימה הערב (שלישי) את ישראל בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי בחאלב, שהותקף בשבוע שעבר, וכן בתקיפת השדה בדיר א-זור, שבמזרח. לפי ארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה בסוריה ויושב בלונדון, נמלי התעופה הותקפו בהפרש של כמה דקות, סמוך לשעה 20:30. הסורים דיווחו כי "מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות בשמי הבירה".

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי ההגנה האווירית הסורית הצליחה ליירט חלק מהטילים הישראליים במהלך התקיפה. במקביל ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דווח כי התקיפה בשדה התעופה בחלב כוונה למסלול הנחיתה של המטוסים האזרחיים.

תחנת הרדיו הסורית "שאם אף אמ" המזוהה עם המשטר דיווחה גם היא על פיצוצים מכיוון נמל התעופה הבינלאומי של חלב. במקביל, העיתון הסורי אל-ווטן המזוהה עם המשטר מדווח על פיצוצים שנשמעו גם העיר החוף לטקייה מערב סוריה. כך מדווח רועי קייס.

מרכז המעקב הסורי האופוזיציוני מדווח כי התקיפה הישראלית בוצעה לעבר מחסנים השייכים למיליציות הפרו-איראניות בשכונת אל-מאלכיה בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בחלב, וכי המחסנים עלו באש והושמדו כתוצאה מהתקיפה. עוד מסר הארגון כי הטילים תקפו גם את מסלול הנחיתה בשדה התעופה בחלב, כמו כן שני טילים לפחות נחתו בסמוך לשדה התעופה וישנם נזקים כבדים במקום.

בשבוע שעבר דווח בסוריה כי צה"ל תקף בעיר חלב בנמל התעופה הבינלאומי, הנמל בעיר הותקף במספר טילים, וכי היה נזקים לרכוש. בהמשך דווח על תקיפה נוספת בעיר דמשק, אף היא מיוחסת לישראל.

סוריה חאלב סוריה תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד