י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
9 ימים להגשת הרשימות

התקדמות חיובית במו"מ: הכדור נמצא בידיים של 'דגל התורה'

אם היה נראה שאתמול המו"מ בין 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' הגיע למבוי סתום, הרי שהיום נרשמה התקדמות קטנה בהצעה שהונחה על שולחנו של הגרי"ג אדלשטיין לגבי חסידות בעלזא. 'בחדרי' עם כל הפרטים וההתפתחויות של היום הנוסף לקראת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה- 25

התקדמות חיובית במו"מ: הכדור נמצא בידיים של 'דגל התורה'
הגרי"ג אדלשטיין והרבי מבעלזא צילום: ארכיון בחדרי

אחרי הפיצוץ שהיה אתמול במו"מ בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', לאורך היום נמשכו המגעים בין המפגלות בציר המזכלי"ם משה שיפמן מזכ"ל 'דגל התורה' וחנוך זייברט מזכ"ל 'אגודת ישראל', ל'בחדרי חרדים' נודע כי המגעים התנהלו טלפונית.

אתמול הגיעו צוותי המו"מ למבוי סתום, לאחר שההצעה שהונחה כבר לפני חודש ופורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' המציעה לחסידות בעלזא להקפיא את תוכנית הלימודים, בתמורה יפעלו ביהדות התורה להשיג תקציב ייעודי לחסידות לאחר הקמת הממשלה.

נקודת המחלוקת הייתה במקרה שלא יהיה 61 לבנימין נתניהו וגוש הימין, בחסידות בעלזא דרשו כי במקרה הזה 'דגל' יתחייבו לשלב את המוסדות בחינוך העצמאי, מה שהוביל לכל המשבר הנוכחי, ב'דגל' סירבו להתחייב והתבצרו בעמדתם שלא להכניס את מוסדות חסידות בעלזא לחינוך העצמאי.

לאורך היום, התגמשו במעט ב'דגל התורה', והעלו על שולחנו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין את ההצעה לפיה יוצע לחסידות בעלזא כי במקרה ולא תוקם ממשלה עם החרדים או שלא יושג התקציב, ידונו ב'דגל' מחדש בבקשת בעלזא להצטרף לחינוך העצמאי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כעת, הכדור נמצא בידי 'דגל התורה', באם יחזרו עם תשובה חיובית, ייתכן וזה אכן יהיה הסכם הפשרה, בחסידות בעלזא יקפיאו את תוכנית החינוך, ואילו 'דגל' ושאר חברי הכנסת יתחייבו לפעול להשגת תקציב למוסדות בעלזא, ובאם לא תקום ממשלה, בדגל יבחנו מחדש את צירוף מוסדות החסידות לחינוך העצמאי.

כך או כך, נותרו מספר ימים עד להגשת הרשימות לכנסת ובפוליטיקה הכל עוד יכול להשתנות, 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח.

החינוך העצמאי בחירות לכנסת ה-25 חסידות בעלזא הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד