כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ידע שסופו מגיע

מת האיש הבודד בעולם: חבריו הורעלו ברעל עכברים

סופו הטרגי של האיש הבודד בעולם: אחרי ששבט האמזונס שלו הורעל ובמשך 26 שנים הוא שרד לבדו ביערות ברזיל, ירה חיצים לעבר פולשים והסתתר בחורים שחפר. כעת הוא נמצא מת מכוסה בנוצות | בחייו עשה את המקסימום כדי להישאר בלתי נראה ביערות הגשם

מת האיש הבודד בעולם: חבריו הורעלו ברעל עכברים
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

היו שכינו אותו 'איש החור' בזכות חיבתו לחפור בורות עמוקים באדמה בג'ונגל האמזונס - שם ככל הנראה היה לוכד טרף ומסתתר מפני הטורפים שלו. אבל שמו השני - האיש הבודד ביותר בעולם - התאים אפילו יותר. הוא בילה מחצית מחייו לגמרי לבד. מכל חבריו ובני משפחתו המתים, הוא היחיד שנותר. תוך שהוא עושה את המקסימום כדי להימנע מגורלם ולהישאר בלתי נראה ביערות הגשם.

כל מי שהתקרב אליו יכול היה למצוא את עצמו חוטף חץ מקשת. אף אחד לא ידע את שמו של האיש או את השפה שבה הוא דיבר. ואף אחד לא יעשה זאת יותר לעולם, כי האדם הבודד ביותר בעולם - מת, החבר האחרון ששרד בשבט אמזונס מבודד, שנמנע כמעט מכל מגע עם העולם החיצון.

גופתו של האיש כבן ה-60 נמצאה במערב ברזיל ב-23 באוגוסט ליד הגבול עם בוליביה. גורמים רשמיים של ממשלת ברזיל עקבו אחריו מרחוק באזור הילידים טנארו במדינת רונדוניה.

לפחות ב-26 השנים האחרונות לחייו, הוא היה לגמרי בלי בני אדם. הוא מת כפי שהוא חי, לבדו. הוא התגלה שוכב בערסל מחוץ לבקתת קש, נראה היה שהוא ידע שסופו מגיע מאחר והניח נוצות בהירות על גופו.

"הוא חיכה למוות, לא היו סימני אלימות", אמר מומחה הילידים מרסלו דוס סנטוס ל'דיילי מייל'. הממשלה בברזיל טוענת שהוא מת מסיבות טבעיות, וזאת בניגוד מוחלט לגורלם של בני שבטו. על פי ההערכות, רובם נהרגו בשנות ה-70 וה-80 על ידי חוואים תאבי בצע שניסו להתרחב אל הג'ונגל, ארגון לזכויות אדם בלונדון Survival International תיאר את זה כ'רצח עם סודי'. חוואים הרעילו באכזריות את השבט שלו על ידי השארת סוכר עם רעל עכברים.

הבידוד המוחלט שלו החל בשנות ה-90, כאשר ששת החברים האחרונים שלו נורו למוות. "ניסינו ליצור שיחה והצענו תירס, אבל הוא היה מבועת ותוקפני מאוד", אמר מרסלו דוס סנטוס, שהוביל משלחת לאזור בשנות התשעים.

יער ברזיל בודדים אי בודד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד