ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נסיון חיסול

שוב מכונית תופת בשטח הכבוש: מפקד בכיר נפצע קשה

מפקד רוסי של עיר כבושה באוקראינה נפצע קשה ביום שלישי מפיצוץ מכונית תופת. שברים בוערים של המכונית היו שייכים למפקד הצבאי ברדין ארטם איגורביץ', שמונה על ידי מוסקבה לפקח על העיר, הוא הובהל לבית החולים במצב קשה

שוב מכונית תופת בשטח הכבוש: מפקד בכיר נפצע קשה
הרכב עולה באש צילום: צילום מסך

פיצוץ מכונית תופת פצעה קשה את המפקד הרוסי של עיר כבושה באוקראינה ביום שלישי, זהו ניסיון ההתנקשות נוסף נגד פקיד פרו-מוסקבאי, לאחר שמספר בכירים ששיתפו פעולה עם רוסיה, מצאו את מותם באופן דומה.

בצילומים מהעיר ברדיאנסק נראו שברים בוערים של מכונית שנאמר כי היא שייכת לבארדין ארטם איגורביץ', המפקד הצבאי שמונה על ידי מוסקבה לפקח על העיר הרוסית והאזור שמסביב.

הפיצוץ הרעיד רחוב במרכז העיר, קרוב לבניין העירייה. על פי הדיווחים, איגורביץ' פונה לבית החולים ומצבו מוגדר קשה. קרב יריות התרחש בעקבות הפיצוץ, הפיצוץ אירע כאשר קייב טוענת שמניין ההרוגים במוסקבה במלחמה עבר כעת את 50,000, וכאשר כוחות אוקראינה השיגו את ההישגים הראשונים שלהם במתקפת נגד כוחותיו של פוטין במזרח.

ברדין הוא הפקיד האחרון שמונה על ידי כוחות רוסים בשטחים שבשליטת מוסקבה באוקראינה ונפצע או נהרג בהתקפות. לפניו היו עוד מספר בכירים פרו רוסיה שחוסלו בנסיבות מסתוריות. קייב לא לקחה אחריות רשמית על ההתקפות הללו, אך המערב מאמין שהן מבוצעות על ידי פעילים פרו-אוקראיניים באזורים כבושים.

ולדימיר רוגוב, חבר בממשל הרוסי של אזור זפוריז'יה הכבושה, כינה את התקרית מתקפת טרור בערוץ הטלגרם שלו. הוא כתב ששלוש מכוניות אזרחיות נוספות ניזוקו בפיצוץ. "כתוצאה מהפיצוץ אושפז מפקד העיר במצב קשה. הרופאים מספקים לו את הטיפול הרפואי הדרוש", כתב רוגוב. "גם שלוש מכוניות אזרחיות נפגעו מהפיצוץ, שרק במקרה לא היה בהן איש". הוסיף.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית RIA נובוסטי, אמר רוגוב: "מחבלים של משטר זלנסקי עומדים מאחורי מתקפת הטרור והניסיון לחסל את המפקד של ברדיאנסק". לדבריו, נפתחה חקירה. מקרי מוות אחרונים של פקידים פרו-רוסים נתפסים כראיה לכך שפרטיזנים פרו-אוקראינים פועלים בשטח שבשליטת רוסיה, ועשויים לעכב את התוכניות להפוך את מזרח אוקראינה לשטח רוסי. בחודש שעבר נמצא מפקד משטרה פרו-רוסי באזור תלוי.

המפקד אנדריי ריז'קוב היה ממשמר הגבול באוקראינה לפני שהחליף צד, הוא מונה למפקד משטרה על ידי כוחות הכיבוש של הקרמלין. בכיר אוקראיני סרגיי ברצ'וק, אמר כי ריז'קוב "נמצא תלוי". הנסיבות המדויקות של אופן תלייתו אינן ידועות אך נמצאות בחקירה של כוחות הכיבוש הרוסיים.

ברדין ארטם איגורביץ' מלחמת אוקראינה רוסיה נסיון חיסול מכונית תופת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד