כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

רולטת אלעד • אין הסכם עם 'דגל': צביקה כהן שוב מועמד

דרעי הסכים לוותר ל'דגל' ולהציב את יוסי שטרית כראש עיר מוסכם באלעד • אבל הוא דרש: שפרוש לא יתמודד • כש'דגל' הבהירו שאין סיכוי, חזר שוב המועמד החדש-ישן של דרעי: צביקה כהן

סחרחורת. אריה דרעי עם הגר"מ מלכה. צילום: קובי הר צבי
סחרחורת. אריה דרעי עם הגר"מ מלכה. צילום: קובי הר צבי



רולטת השמות סביב המועמד של תנועת ש"ס לראשות העיר אלעד ממשיכה לנוע. יש שיאמרו, בקצב מסחרר.

אמש צפה מחדש מועמדותו של צביקה כהן, מי שכיהן כראש העיר בקדנציה הקודמת, הספיק להיות מועמד, להודיע שאינו מוכן להיות מועמד, וגם לזרוח מחדש.

גם שמו של צוריאל קריספל, ראש העיר הראשון של העיר, עדיין משייט בחלל, הגם שנכון לרגע זה, צביקה כהן גובר עליו בבורסת השמות.

במהלך היום נפגש רבה הספרדי של אלעד, הרב מרדכי מלכה עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי. בשיחה, שמע המרא דאתרא מיו"ר התנועה הקדושה מדוע הוסרה מועמדותו של סגן ראש עיריית ביתר עלית, יוסי שטרית, מי שרק שלשום - במהלך הפגישה שקיימו חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני, ויו"ר ש"ס אריה דרעי, עם הגראי"ל שטיינמן - עלה שמו כמועמד פשרה מוסכם.

דרעי הסביר כי לפי שעה המועמד של ש"ס הוא צביקה כהן. הגר"מ מלכה, הידוע כמתנגד חריף ונחרץ לכהן, הבהיר כי אין מצב שיתמוך במועמדותו.

הדרישה של דרעי

מאחורי הקלעים נפוצו שמועות כי טרפוד מועמדותו של יוסי שטרית נבעה מהתנגדותה של 'דגל התורה' להצעה. האמת שונה לגמרי: מתברר כי הגראי"ל שטיינמן האזין בקשב רב לדברי הגר"ש בעדני על הצורך למנוע מחלוקת.

לאחר צאתם של שני האורחים מחדרו, שב ואמר לבני ביתו כי צריך לעשות הכול כדי למנוע מחלוקת בעיר אלעד, וכי יוסי שטרית הוא מועמד ראוי.

אלא שבבסיס דרישתו של דרעי עמדה דרישה נוספת. לא רק תמיכה של תנועת 'דגל התורה' בשטרית, כי אם גם התחייבות מצד התנועה הליטאית לפיה 'יורידו' את סגן ראש העיר אלעד, שרוליק פרוש, איש סיעת 'שלומי אמונים', מהתמודדות בבחירות על תפקיד ראש העיר. במילים אחרות: מניעת בחירות שיקרעו את העיר.

לדרישה זו לא היו אנשי 'דגל התורה' יכולים להתחייב.

אחרי הכול יש מרחק רב בין ביטול הבטחה שהוענקה ל'שלומי אמונים', לפיה יתמכו בפרוש בהתמודדות על ראשות העיר, לבין דרישה שיסיר את מועמדותו. "לא די ששלומי אמונים יכעסו על 'דגל', בשל פניית פרסה וביטול הבטחה, אז מצפים שהם גם יהיו ממושמעים ויקבלו הוראות באשר למועמד הרצוי עליהם? אין שום סיבה שבעולם ש'שלומי אמונים' יסכימו לכך", אומר בכיר בדגל התורה.

צביקה כהן. צילום: ארכיוןצילום: צביקה כהן. צילום: ארכיון
צביקה כהן. צילום: ארכיון


כשכולם צודקים

אין ספק שחתימה של הגר"ע יוסף יחד עם הגראי"ל שטינמן על תמיכה במועמדותו של שטרית הייתה מביאה לו נצחון גורף. אלא שהתעקשותו של דרעי למנוע בחירות בעיר, מול השאיפה של משפחת פרוש להשאיר על כנה את מועמדות בנה - הם שיגררו את העיר אלעד לסערת מלחמת אשכנזים-ספרדים.

אחרי הכול, הגר"ע, ממיטת חוליו, קרא לדרעי ושלח אותו לשליחות המיוחדת אל הגראי"ל שטיינמן, כדי להעביר מסר של אחדות, תוך ויתור והצגת מועמד שהוא ממש לא בשר מבשרה של ש"ס. הגראי"ל, ששמע וקיבל את הדברים, הסכים להפר דיל תפור למען השלום והאחדות – ובכל זאת, נכון לעכשיו, נראה שהשלום והאחדות הללו מתרחקים והולכים.

במערכה הזו, פוליטית - כולם צודקים.

דרעי צודק כאשר הוא טוען שלא די כי ויתר ויתור עצום כשהסכים להציב, למען השלום, מועמד של 'דגל' - הגם שהוא בן לעדות המזרח, הרי שלא עשה זאת כדי לקבל מערכת בחירות של נציג חרדי מול נציג חרדי, מערכה שרחוקה מלהיקרא שלום ואחדות.

'שלומי אמונים' צודקים כי זכותם להציג את נציגם ולהאמין ביכולתו לנצח במערכת הבחירות, יהא המחיר אשר ידרש לכך אשר יהא, ובלבד שבחמש השנים הבאות תתנהל העיר בשלווה ובהצלחה - דבר שלדעתם אין בכוחו של מועמד מוצנח לספק לעיר החבולה אלעד.

ומעשית? היכונו לקרב הגדול.
אלעד ש''ס אריה דרעי יוסי שיטרית צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד