כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיקור חיובי

הנציגים החרדים נפגשו עם בכירי ה-BBC כדי ליצור קשרים חיוביים

נציגי ארגון 'פינטר טראסט' בבריטניה שנוסד במטרה לספק קול אמין של הקהילות החרדיות בבריטניה כולל פיתוח קשרים עם הציבור הכללי בצורה הוגנת פתוחה ושקופה, נפגשו עם בכירים בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC. הפגישה עסקה בסיקור של הציבור החרדי בערוץ ה-BBC

הנציגים החרדים נפגשו עם בכירי ה-BBC כדי ליצור קשרים חיוביים
העיתונאי הארי פארלי ור' יואל פרידמן צילום: באדיבות המצלם

נציגי הארגון החרדי 'פינטר טראסט' ה-Pinter Trust נפגשו עם הארי פארלי, עיתונאי בכיר בנושאי דת ואתיקה בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC, בפגישה ראשונה מסוגה בבית השידור החדש במרכז לונדון. מר פארלי ונציגי הארגון נפגשו על מנת לפתוח בדיאלוג יעיל בין התקשורת לבין הקהילה החרדית בבריטניה.

ה-BBC הביע עניין להכיר את הקהילה טוב יותר ולקבל מידע על היבטים של חיים קהילתיים וערכים ושמח לקבל נקודות מגע שיכולות להציג את נקודת המבט החרדית על נושאים שעולים בצורה אמינה. ארגון 'פינטר טראסט' נוסד כדי להגיב במרוכז בכל הנוגע ליחסי ציבור למען היהדות החרדית בבריטניה. "המטרה היא להביא בהירות לציבור הרחב לגבי אורח החיים החרדי, לשפוך אור על הנורמות החברתיות שלנו ולבטל דעות קדומות של אנשים שקיבלו מבט כוזב" אומרים בארגון.

מבחינה מעשית זה כרוך בגישה דו-כיוונית. מצד אחד, בניית גשרים עם התקשורת והממשלה. זה יאפשר להם להכיר טוב יותר את הקהילות החרדיות ולתת שימוע הוגן. המטרה של הארגון, כאשר עניין שמשפיע על הקהילה יגיע לתקשורת, הכתבים יהיו בעמדה מושכלת יותר, בתקווה שיביא לתיאור מאוזן ומציאותי יותר של הקהילה החרדית.

בנוסף המטרה של הזמנת פוליטיקאים ועובדי מדינה לבקר בקהילות החרדיות, הוא בכדי ליצור רושם חיובי משלהם על חברה איתנה ושומרת חוק. זה יתורגם למודעות ופתיחות לדאגות של החרדים כאשר נושאים קריטיים לקהילות יגיעו לדיון.

השנה זכה ארגון 'אינטרלינק' הקשור לארגון 'פינטר טראסט', בתיק משמעותי נגד ה"דיילי טלגרף" שנאלץ לתקן כותרת בעיתון ובאתר, ולהוציא הודעת התנצלות לאחר שהציבור החרדי הוכפש.

"בעוד שעד עכשיו הקהילה שלנו תפקדה במצב של "כיבוי אש" בתגובות", אומר ר' יואל פרידמן, מנהל ענייני ציבור בארגון 'פינטר טראסט' שהשתתף בפגישה עם ה-BBC, "המטרה שלנו היא לבנות רשת של קשרים בתקשורת, וגם עם הממשלה כדי שידעו על הקהילה שלנו ממקור ראשון, וכאשר אכן מתעוררת בעיה, הם יכולים ליצור איתנו קשר על מנת לקבל את התגובה שלנו, ובכך להביא לאיזון, כך נוכל למנוע בעיות כשהן נוצרות, ולמנוע משבר מלכתחילה".

סמל הארגון "פינטר טראסט"

"כמובן" הוא אומר, "אנו מודעים מאוד להרבה ארגונים קהילתיים מצוינים שכבר פעילים בתחומים שונים ואין לנו עניין לשכפל עבודה של אחרים, להיפך, תמיד נפנה אל המקור הבקיא ביותר בענין הספציפי, וזה חלק מהערך העיקרי שלנו לאנשי הקשר שלנו, שהם יודעים שהם יכולים לסמוך עלינו כדי להפנות אותם למקורות מידע מהימנים בכל נושא שהם צריכים".

מכיוון שארגון "פינטר טראסט" פועלת בגישה שקטה, ההישגים שלה נשארים לרוב מאחורי הקלעים. כאשר מוסד חרדי הואשם בחורף שעבר בהפרת תקנות בריאות ובטיחות בטיול בית ספר שחייב מבצע חילוץ, ארגון "פינטר טראסט" ניצלה את אנשי הקשר בערוצי התקשורת בזמן אמת כדי להכניס תגובה מטעם בית הספר לדיווח, שעזר להפיץ את הפרסומים השליליים של האירוע.

"מה שאנחנו רוצים להשיג", אומר פרידמן, "שכאשר נושא שמשפיע על הקהילה שלנו או מעורבים בו אנשים מהקהילה שלנו, האנשים שלנו ישמיעו את דעותיהם לפני שיוסקו מסקנות כלשהן".

ארגון 'פינטר טראסט' נוסד במטרה לספק קול אמין של הקהילות החרדיות בבריטניה כולל פיתוח קשרים עם הציבור הכללי בצורה הוגנת פתוחה ושקופה, וזכה לקבל תמיכתם של כל גדולי הרבנים שליט"א ובתי הדין של כל הקהילות החרדיות בבריטניה.

הרב יואל פרידמן BBC חרדים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד