כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דחייה על סף

בית המשפט קבע: אין בסיס לטענה לחילול שבת בשימוש ב"נועם 1"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בה נטען כי הצגת בר המים "נועם 1" ככשר למהדרין מטעה את הציבור, נדחתה באופן מלא על ידי ביהמ"ש המחוזי, אשר קבע: "לא נראה שהמבקשים הניחו תשתית, ולו לכאורית שבלכאורית, לטענתם כי מדובר במוצר שהשימוש בו כרוך בחילול שבת"

בית המשפט קבע: אין בסיס לטענה לחילול שבת בשימוש ב"נועם 1"
מיניבר צילום: מתוך אתר החברה

בפסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים, נדחתה באופן מלא בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת א.ש שיווק מערכות בע"מ, המשווקת את בר המים "נועם 1".

בבקשה נטענו טענות שונות נגד החברה, ובין היתר נטען שהצגת בר המים ככשר למהדרין מן המהדרין הינה מצג שווא. בתגובה לבקשה טענה החברה, המיוצגת על ידי משרד עוה"ד ד"ר י. וינרוט ושות', כי אין בסיס לבקשה ואף הציגה את דעותיהם של פוסקי הלכה בדבר השימוש במכשיר ללא חשש.

בפסק דינו, דחה בית המשפט המחוזי באופן מלא את הבקשה, חייב את המבקשים בהוצאות וקבע כי לא הונח כל בסיס לטענה כאילו יש חשש הלכתי לשימוש במכשיר. בפסק הדין נכתב כי "לא נראה שהמבקשים הניחו תשתית ולו לכאורית שבלכאורית, לטענתם כי מדובר במוצר שהשימוש בו כרוך בחילול שבת", וכן נקבע כי "תיאור המוצר ככשר 'למהדרין מן המהדרין' איננו עולה כדי הטעיה".

בית המשפט דחה גם טענה נוספת שעלתה בבקשה, לפיה החברה גובה מלקוחותיה דמי ביטול בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן. בפסק הדין, קיבל בית המשפט את עמדת החברה, ולפיה טענת המבקשים איננה משקפת את המצב המשפטי הנכון.

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט, שמואל הקר ויהודה רוזנגרטן, המייצגים את החברה, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על תוצאת פסק הדין, אשר דחה את הבקשה על כל רכיביה וקבע כי אין כל בסיס או תשתית לטענות נגד החברה. לבית המשפט הוצגו דעותיהם של גדולי הפוסקים, המאשרים את השימוש במכשיר ללא כל חשש הלכתי, ובית המשפט פסק בהתאם. גם הטענה כאילו נגבים דמי ביטול שלא כדין, נדחתה. חשוב גם לציין שבשנים האחרונות אף הוסיפה החברה מעקף שבת כברירת מחדל באופן שיענה אפילו לצרכיהם של מחמירים שבמחמירים הרבה מעבר לדרישות ההלכה".

חילול שבת נעם1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד