כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע האיום האיראני

ארה"ב תפתח מתקן ניסויים צבאי חדש בערב הסעודית

בכירים אמריקאים בחרו בסעודיה כמקום בו יפתח מתקן ניסויים צבאי חדש בערב הסעודית בו תבחן טכנולוגיות חדשות, זאת במטרה להיאבק במל"טים בלתי מאוישים מאיראן

ארה"ב תפתח מתקן ניסויים צבאי חדש בערב הסעודית
חיילים אמריקאים אילוסטרציה צילום: Pixabay

במטרה להיאבק באיום ההולך וגובר של מל"טים בלתי מאוישים מאיראן, בכירים בצבא ארצות הברית הודיעו כי ייפתח מתקן ניסויים צבאי חדש בערב הסעודית בו יבחנו טכנולוגיות חדשות. כך מתפרסם ברשת NBC.

לפי הדיווח, הסיבה שהבכירים האמריקאים בחרו בסעודיה, היא העובדה שבמדינה יש שטחים פתוחים גדולים בבעלות הממשלה ויכולת לבדוק שיטות שונות של לוחמה אלקטרונית, כמו שיבוש אותות ואנרגיה מכוונת, מבלי להפריע למרכזי אוכלוסייה סמוכים.

הדיווח מגיע ברקע הגברת שיתוף הפעולה הביטחוני בין מדינות ערב המתונות וישראל נגד האיום האיראני שהולך וגובר. 

בתחילת החודש פורסם כי חיל הים האמריקני עובד עם ישראל, ערב הסעודית ומדינות אחרות במזרח התיכון כדי לבנות רשת של מל"טים בלתי מאוישים, תוכנית שהפנטגון מקווה שתהווה מודל לפעולות ברחבי העולם, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

קצינים אמריקאים סירבו לחשוף את מספר המל"טים האוויריים והימיים שנפרסו על ידי ארה"ב ובעלות בריתה או לתת פרטים על היכן וכיצד נעשה בהם שימוש, ואמרו כי המידע מסווג. אך אמרו שכלי השיט והמטוסים הבלתי מאוישים מעניקים להם ראות טובה יותר על מימי האזור.

עד הקיץ הבא, מסר חיל הים הוא צופה שיהיו לו 100 מל"טי מעקב קטנים שנתרמו על ידי מדינות שונות שיפעלו מתעלת סואץ במצרים למים מול חופי איראן ויזין מידע למרכז פיקוד בבחריין, המטה של ​​הצי החמישי

יוזמת הרחפנים, שנמצאת כעת בחודש השישי שלה, היא חלק מיחסי שיתוף פעולה מתפתחים בין ארה"ב, ישראל ומדינות המפרץ בעקבות הסכמי אברהם.  זה משקף מאמץ נוסף בראשות ארה"ב לאחד את ישראל ושכנותיה במפרץ ליצירת רשת הגנה אווירית אזורית כך דיווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

איראן ישראל ערב הסעודית ארה"ב מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד