ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אובמה: הצבא מוכן לפעולה, אך נעניק סיכוי למשא ולמתן

נשיא ארצות הברית אמר כי ביקש מהקונגרס לדחות את הדיון על מתקפה בסוריה • הטיל ספק בנכונות של אסד למסור את כל הנשק הכימי שברשותו • צפו בנאום

אובמה: הצבא מוכן לפעולה, אך נעניק סיכוי למשא ולמתן
וושינגטון פוסט

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לפנות בוקר בנאום מיוחד לאומה האמריקנית, כי הוא רואה אפשרות לפתרון דיפלומטי של מלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, הבהיר הנשיא כי וושינגטון עדיין ערוכה לנקוט פעולה צבאית נגד משטר אסד, בתגובה למתקפת הנשק הכימי בדמשק.

בנאומו אמר אובמה, כי אין כל ערובה לכך שנשיא סוריה, בשאר אסד, יתפרק מהנשק הכימי שברשותו. עוד אמר הנשיא כי "ישראל יכולה להגן על עצמה בעוצמה אדירה ובתמיכת ארצות הברית", וכי "משטר אסד אינו מסוגל לפגוע באופן משמעותי בצבא האמריקני".

"אנחנו יודעים שמשטר אסד עשה שימוש בנשק כימי כלפי אזרחים. מעל 1000 נהרגו, מתוכם מאות ילדים. שימוש בנק כימי הוא לא רק עבירה על החוק הבינלאומי, אלא גם סכנה לאינטרס האמריקני, סיכון למדינות שכנות כמו טורקיה וישראל.

"השאלה כרגע מה עושים. בנאום הקודם, קבעתי שמעשיו של הממשל בסוריה מחייבים תקיפה צבאית. ביקשתי לקבל את הסכמת הקונגרס לפעולה מוגבלת בהיקפה. עם זאת, לא אתן שחיילים אמריקנים ידרכו על אדמת סוריה.

"לאחר שנפעל צבאית, ננקוט באמצעים כדי להביא להסדרה פוליטית של המצב בסוריה. בימים האחרונים יש יוזמות בינלאומית כדי לדחוק את אסד לוותר על הנשק הכימי שברשותו. היוזמות באו כתוצאה מכוונתנו לפעול צבאית. לכן ביקשתי מהקונגרס להמתין מעט עם ההצבעה, כדי לראות לאן היוזמות הבינלאומיות מביאות אותנו.

"מזה שבעה עשורים שלארה"ב כמעצמה תפקיד בינלאומי חשוב. ארה"ב היא לא השוטר של העולם, אולם במקרים שבהם אנו יכולים להציל ילדים ממוות בגז - זה המקום שבו אנו צריכים לפעול, זו המחוייבות שלנו".

ברק אובמה ארצות הברית סוריה מתקפה קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד