כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אסון בנחיתה

מטוס נחת בשדה התעופה ושאב לתוכו שני רוכבי אופנוע

תקרית מוזרה וטראגית התרחשה בגינאה בסוף השבוע בה היו מעורבים אופנוע ומטוס נוסעים מסוג איירבוס A320 אשר התנגשו במהלך הנחיתה. המטוס התנגש באופנוע שנסע על המסלול. שני האנשים על האופנוע נהרגו בתקרית

מטוס נחת בשדה התעופה ושאב לתוכו שני רוכבי אופנוע
האופנוע תקוע במנוע צילום: טוויטר

אירוע חריג מאוד התחולל בסוף השבוע האחרון בשדה התעופה בקונאקרי בירת גינאה שבמערב אפריקה כאשר מטוס נוסעים של חברת התעופה הפורטוגזית TAP נחת בזמן שאופנוע ועליו שני רוכבים חצה את המסלול. השניים התקרבו יתר על המידה למנוע של המטוס, ששואב אוויר בעוצמה רבה ופולט אותו לאחור, וכך אירע שהם נשאבו אל תוך המנוע יחד עם האופנוע.

שני הרוכבים נהרגו במקום, ופעילות המנוע נעצרה מיידית בגלל האופנוע שחדר אליו ושבר את כנפי הפרופלורים. נזק כבד מאוד נגרם למטוס, שמאנם הצליח להשלים את הנחיתה בשלום מבלי שאיש מנוסעיו ואנשי הצוות נפגע, אך מאז התקרית הקטלנית הוא מקורקע בשדה התעופה של גינאה, וממתין לתיקון שלו בידי צוותים מיוחדים שהובאו לשם כך, עם חלקי חילוף מתאימים.

לא ברור כיצד התרחש האירוע, למרות שהאדם שרכב על האופנוע היה שייך לצוות האבטחה של נמל התעופה. אתר נסיעות אוויריות, onemileatatime.com מדווח כי הוא היה למעשה אחד מחברי הצוות האחראים על אבטחת ותחזוקת גדרות האבטחה החיצוניות של שדות התעופה.

תאונת מטוס מנוע רוכבי אופנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד