כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבט מבפנים

צפו: כך נראית מנהרת חיזבאללה שטרם נחשפה

ארבע שנים חלפו מאז מבצע "מגן צפוני" שבו אותרו והושמדו מנהרות חיזבאללה שהובילו לשטח ישראל. אחת מהן נותרה כמעט בשלמותה לצורך הסברה, השנייה – נאטמה חלקית

צפו: כך נראית מנהרת חיזבאללה שטרם נחשפה
מנהרה. אילוסטרציה צילום: Corinna Kern/Flash90

ארבע שנים חלפו מאז מבצע "מגן צפוני" שבו אותרו והושמדו מנהרות חיזבאללה שהובילו לשטח ישראל. אחת מהן נותרה כמעט בשלמותה לצורך הסברה, השנייה – נאטמה חלקית. אתמול (שלישי) בחדשות הערב של כאן 11, הובא תיעוד מאחת המנהרות שטרם נחשפו בדיווח של רובי המרשלג והצלם יובל אפריאט.

בתוך מבנה בטון, מטרים בודדים מהגבול הכי נפיץ במזרח התיכון, נמצא מה שנותר מהנשק האסטרטגי של חיזבאללה - מנהרה שנועדה להעביר בחשאי מחבלים לשטח ישראל: "המנהרה, 27 מטר עומק, נראית כמעט ומוכנה ליציאה ונמצאת בנקודה מאוד מאוד קריטית", מספר רס"ן נ'. מפקד פלוגת "צורים" ביחידת יהל"ם. 

לפני ארבע שנים חשף צה"ל את שש מנהרות חיזבאללה ואת תוכנית ארגון הטרור לחדור לישראל ולפגע. ארבע מנהרות פוצצו או נאטמו, שתיים מתוך השש לא הושמדו, אחת לטובת חקר והצגה בפני דיפלומטים זרים, וכל מי שיכול לסייע בהסברה, השנייה נחשפת לראשונה - היא יוצאת מכפר כילא בלבנון ומגיעה למטעים של מטולה. מנהרה זו נאטמה רק בצידה הלבנוני, כמויות אדירות של בטון הוזרמו לתוכה. עד היום, לא הורשו עיתונאים לתעד את המנהרה מבפנים. 

מנהרת טרור גבול לבנון חיזבאללה מטולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד