י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העסק מסתבך

נחשף: זה החומר המסווג שנתפס אצל טראמפ

מסמכים שנתפסו באחוזה של טראמפ, הם מסווגים ברמה שרק הנשיא, או פקיד קבינט או פקיד קרוב לקבינט יכול לראות. חלק מהמסמכים שנתפסו מפרטים את הפעולות הסודיות ביותר של ארה"ב שנשמרו תחת סיווג בטחוני גבוה

מסמכים: אילוסטרציה
מסמכים: אילוסטרציה צילום: freepik

מסמך המתאר את ההגנה הצבאית של ממשלה זרה, לרבות יכולותיה הגרעיניות, נמצא על ידי סוכני FBI שערכו בחודש שעבר חיפוש במעונו ובמועדון הפרטי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא, והדגישו את החששות בקרב המודיעין האמריקני על חומר מסווג שהוחבא בנכס בפלורידה. כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

חלק מהמסמכים שנתפסו מפרטים את הפעולות הסודיות ביותר של ארה"ב שנשמרו כל כך מקרוב עד שגורמים בכירים בביטחון לאומי דואגים לגביהם. רק הנשיא, כמה מחברי הקבינט שלו או פקיד כמעט בדרג הקבינט יכלו לאשר לפקידי ממשל אחרים לדעת פרטים על התוכניות הללו.

כדי לעיין במסמכים בעלי סיווג ביטחוני כה גבוה, נדרשים אישורים מיוחדים, לא רק אישור סודי ביותר, אלא צריכה להיות סיבה מיוחדת כדי לקבל אליהם גישה. רשימות העוסקות בתוכניות אלו נשמרות מאחורי מנעול במתקן מידע מדור מאובטח, עם קצין בקרה ייעודי למעקב קפדני אחר מיקומן.

אבל מסמכים כאלה אוחסנו במאר-א-לאגו, עם אבטחה לא מספקת, יותר מ-18 חודשים לאחר שטראמפ עזב את הבית הלבן. במסמכים נמצא מידע על מוכנותה להגנה גרעינית של ממשלה זרה, אך המקור לא מסר באיזו בממשלה זרה מדובר, או למשל היכן נמצא המסמך במאר-א-לאגו או פרטים נוספים על אחת מחקירות הביטחון הלאומי הרגישות ביותר של משרד המשפטים.

דונלד טראמפ מסמכים מסווגים גרעין חוקרי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד