כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הקרב על ניו יורק: דה בלסיו יתמודד מול ג'ו לוטה

אחרי ספירת 95% מהקולות מוביל ביל דה בלסיו עם 40.0% • זקוק ל-40% כדי להימנע מסיבוב שני • יתמודד מול ג'ו לוטה הרפובליקני • ומי ניצח בקרב של סאטמר?

מי יישב על כסאו? מייקל בלומברג
מי יישב על כסאו? מייקל בלומברג צילום: מד"א

ביל דה בלסיו הוא, ככל הנראה, הזוכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית לתפקיד ראש העיר ניו-יורק. זאת לאחר שלאחר ספירת 95% מקולות הבוחרים בבחירות המקדימות של המפלגה, הוא מוביל עם 40.0%, בעוד המתחרה העיקרי שלו ביל תומפסון ממוקם במקום שני עם 26.3%. המתחרה כריסטין קווין קיבלה 15.2% מהקולות.

דה בלסיו זקוק ל-40% מהקולות כדי להימנע מסיבוב שני. התוצאה הסופית תינתן בעוד כיומיים.

דה בלסיו יתמודד על תפקיד ראש העיר, בבחירות שיתקיימו ב-5 בנובמבר, מול הזוכה בפריימריס של המפלגה הרפובליקנית ג'ו לוטה, מי שהיה מנכ"ל רשות התחבורה המטרופוליטנית בניו יורק.

ראש העיר המכהן, מייקל בלומברג, פורש מתפקידו מאחר שאינו יכול להתמודד אחרי שלוש כהונות רצופות.

הנצחון המדהים של דה בלסיו, איש עסקים שפרץ רק לאחרונה מעניק לדמוקרטים הזדמנות, אחרי 20 שנים של שליטה הרפובליקנית בעיר, לשנות כיוון וליישם את המדיניות של המפלגה. עד לא מזמן הסיכויים של דה בלסיו, שנוטה חזק שמאלה, היו לא ראליים והוא נחשב למועמד הכי לא סביר. אבל בעוד ששני מתחריו - קווין ותומפסון - מיתגו את עצמם כדמוקרטיים מתונים, שינהלו את העיר פחות או יותר באותו כיוון כמו ראש העיר הנוכחי, נראה שהשינוי החד במדיניות שדה בלסיו הציע קנה את לב הקהל.

בעוד המועמדים השקיעו זמן רב ומאמצים בחיזור אחר הקול החרדי, הרי שהפלגים בסאטמר ראו בבחירות מפגן כוח שיוכיח לפוליטיקאים ולציבור "מי גדול יותר" ולמי יש יותר כוח אלקטוראלי.

לאור התוצאות, נצחונו של דה בלסיו הוא גם נצחונם של תומכיו - חסידי האדמו"ר מסאטמר, על הפלג של אנשי רז"ל מסאטמר, שתמכו ביריבו השחור, ביל תומפסון. יחד עם זאת, התוצאות בוילאמסבורג הם 47 אחוז לסאטמר ו-53 אחוז לאנשי פלג רז"ל. "לסאטמר בווילאמסבורג ובורו פארק מגיע המון קרדיט על הנצחון. בווילאמסבורג לבד, שם התחילו את הקמפיין רק אחרי ראש השנה, הבחירות נגמרו בפער כה קטן", אומרים בסאטמר.
דה בלסיו בחירות ראש העיר סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד