י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בעקבות מתקפת סייבר

אלבניה לאיראנים: תעזבו את המדינה תוך 24 שעות

בעקבות מתקפת סייבר מסיבית ביולי האחרון, הודיעה אלבניה כי כל הצוות הדיפלומטי, הטכני, המנהלי והביטחוני האיראני חייב לעזוב את שטחה של הרפובליקה של אלבניה תוך 24 שעות

אלבניה לאיראנים: תעזבו את המדינה תוך 24 שעות
ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, אמר היום (רביעי) כי אלבניה מפסיקה את יחסיה הדיפלומטיים עם איראן בשל מתקפת סייבר נגדה והורה לדיפלומטים איראנים ולצוות השגרירות לעזוב את אלבניה בתוך 24 שעות.

המתקפה, שהתרחשה ב-15 ביולי, שתיקה לחלוטין את כל השירותים הממשלתיים, אך לא גרמה לנזק משמעותי. על פי האלבנים, אחת הקבוצות שביצעה את המתקפה מטעם האיראנים ביצעה גם מתקפות סייבר נגד ישראל.

בנוסף, איראן נמצאת בעימות מול אלבניה שמארחת את המוג'הדין חלק, קבוצת אופוזיציה איראנית שאיראן ניסתה לפגוע בפעילים מטעמם כמה פעמים, ועל פי פרסומים זרים המוסד סייע בסיכול חלק מאותן פעולות.

הוא הדגיש בהודעת וידאו: "הממשלה החליטה לנתק את יחסיה עם הרפובליקה האסלאמית של איראן". ראש ממשלת אלבניה הוסיף כי "תגובה חמורה זו עומדת בפרופורציה מלאה לחומרת ולסכנה של מתקפת הסייבר האיראנית, המאיימת לשתק את השירותים הציבוריים, למחוק מערכות דיגיטליות ולפרוץ רשומות ממשלתיות, לגנוב תקשורת פנים ממשלתית וליצור כאוס. ולגרום לחוסר ביטחון".

בתגובה להחלטת אלבניה, גינה הבית הלבן בהצהרה את התקפות הסייבר של הרפובליקה האסלאמית על אלבניה, אחת המדינות החברות בנאט"ו. וושינגטון הודיעה כי ארה"ב תנקוט צעדים נוספים כדי לחייב את טהראן לקחת אחריות "לפעילויות המאיימות על ביטחונן של בעלות ברית אמריקאיות".

מוקדם יותר, חברת אבטחת הסייבר Mandiant הודיעה כי מתקפת הסייבר המאסיבית על אתרי האינטרנט של ממשלת אלבניה ביולי בוצעה ככל הנראה על ידי האקרים הקשורים לרפובליקה האסלאמית, שביקשו לשבש את המפגש השנתי של הארגון מוג'הדין המתנגד לאיראן.

אלבניה איראן מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד