ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

כתב אישום נגד שלושה שהבריחו אקדחים מירדן

שלושה נאשמים בגין ייבוא 10 אקדחים מירדן לישראל | "נשקים אלו אשר היו נמכרים לכל דורש בוודאי היו מהווים כאמצעי המרכזי בשפיכות הדמים או בכל מעשה פלילי או ביטחוני"

כתב אישום נגד שלושה שהבריחו אקדחים מירדן
מנהלת התפר ו'שעון חול' במשרד הביטחון

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד שלושה נאשמים בגין ייבוא 10 אקדחים מירדן לישראל.  בבקשת המעצר הדגישה הפרקליטות, כי "מסוכנותם של הנאשמים זועקת עד השמיים. מגפת הנשק שאינו חוקי שורפת ומכלה כל חלקה טובה. למרבה הדאבה, הנזקים והאסונות המתחוללים בקרבנו בעטיים של מבצעי העבירות בנשק רבו מלספור. מכת נשק נוראית זו הולכת ומתעצמת ואחריתה מי ישורנה".

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שאול ציון, הנאשמים סהר גברין ונאוך אבו עסא מהפזורה הבדואית וחאלד גברין מערד, קשרו קשר עם שותפים בצד הירדני ובמסגרת הקשר, ייבאו לישראל 10 אקדחים ומחסניות. ייבוא כלי נשק, היה חלק מתוכנית סדורה ומורכבת של הנאשמים, שתוכננה מבעוד מועד. לשם ביצוע התוכנית, הוגדרו תפקידים לכל אחד מהנאשמים, אחד מהם נדרש לבצע את ההעברה בגבול ואילו שניים האחרים לקחו חלק בניהול ה"מבצע" ובמשימות אחרות.

הנאשמים נסעו בשני רכבים לעבר גבול ישראל-ירדן בצפון הארץ ובנקודת המפגש בגדר הגבול, סמוך לקיבוץ נווה אור, מסר השותף מצד הגבול הירדני, 10 אקדחים ומחסניות תואמות. הנאשמים נעצרו סמוך לאחר מכן.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות בנשק (ייבוא), וכן לכל אחד לפי חלקו מיוחסות עבירות של החזקת נשק, נשיאת נשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, שכן מעשיהם מלמדים על מסוכנותם הגבוהה לציבור בכלל. "רק בשל פעילותם הראויה לכל שבח של משטרת ישראל וצה"ל, כלי הנשק שייבאו המשיבים נתפסו, שאם לא כן, נשקים אלו אשר היו נמכרים לכל דורש בוודאי היו מהווים כאמצעי המרכזי בשפיכות הדמים או בכל מעשה פלילי או ביטחוני בו נדרש כלי נשק, כאשר מי שלמעשה תורם ומביא כלי נשק אלו ממדינה זרה הם המשיבים דנן", צוין בבקשת המעצר.

 

הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד