כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאות רבנים ומו"צים השתתפו בוועידה השנתית לרפואה והלכה של מאוחדת בבני ברק

מושב מיוחד הוקדש לזכרם של מרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגר"ש כהן זצוק״ל # את דבר הקופה הביא יו"ר מאוחדת מר איל גבאי: ״אני שמח להיות חלק מוועידה שמגשימה את החזון של מאוחדת, הרואה בציבור החרדי חלק מרכזי וחשוב בפעילות הקופה״ # הרב משה כהן סגן מנהל מחוז מרכז ויוזם הכינוס: ״הוועידה החשובה מתקיימת כחלק משיתופי הפעולה התמידיים בין מאוחדת לרבנים ומורי הוראה״.

מאות רבנים ומו"צים השתתפו בוועידה השנתית לרפואה והלכה של מאוחדת בבני ברק
כנס רבנים מאוחדת צילום: יח"צ

מאות רבנים ומורי הוראה, דיינים ופוסקים, מכל גווני הקשת שייצגו את כלל הקהילות והחוגים השתתפו השבוע בכינוס רפואה והלכה השנתי של 'מאוחדת' בבני ברק.

במשך שעות ארוכות ישבו גדולי הרבנים עם טובי הרופאים, בעלי שם עולמי, ודנו בבעיות רפואיות מצויות המציבות דילמות הלכתיות וזורמות לפתחם של מורי ההוראה. הדיון המקצועי אשר לשמו התכנסו גדולי עולם ההלכה ובכירי עולם הרפואה - הקיף שלל נושאים אקטואליים שדורשים הכרעה הלכתית. הרבנים הציגו שאלות וחקרו הדק היטב אחרי פרטי הטיפולים למיניהם, והרופאים, איש בתורו, חיוו את דעתם המקצועית מתוך הניסיון הרפואי שעומד לרשותם, ובכך סייעו והעשירו ידיעותיהם של הרבנים בבואם לחרוץ פסיקה הלכתית בנושאים רפואיים המובאים לפתחם בכל יום.

על שרביט ההנחיה הופקד הרב משה כהן סגן מנהל מחוז מרכז ויוזם הכינוס, בדברי הפתיחה קידם בברכת ברוכים הבאים את כל באי הכנס וציין כי ״הוועידה החשובה מתקיימת כחלק משיתופי הפעולה התמידיים בין מאוחדת לרבנים ומורי הוראה. מאוחדת רואה חשיבות רבה בקשר זה ומעודדת קיומן של ועידות רפואה והלכה בכל רחבי הארץ ומניסיון של ועידות קודמות בה נטלו חלק גדולי ישראל יחד עם בכירי הרופאים, היה הדבר לתועלת עצומה הן לרבנים ומורי ההוראה והן לצוותים הרפואיים שמתפעלים כל פעם מחדש כיצד הרבנים יורדים לעומקם של דברים על מנת שיהיו מונחים בכל נושאי הרפואה שבהם נדרשת הכרעה הלכתית״.

את דבר ההלכה למעשה נשא הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א שהשמיע פסקי הלכה למעשה בשאלות שנידונו במהלך הוועידה תוך בירור הדברים בכל פרטיה ודקדוקיה עם חשובי הרבנים וצוות הרפואה .

לאחמ״כ השמיע דברי ברכה הגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה הספרדי של ב"ב שכיבד בנוכחותו: "זהו כינוס לשם שמים, כאשר תלמידי חכמים באים לשמוע דברים בנושאים של בריאות והלכה, כדי שיוכלו להורות את דבר ה'. שנזכה שיתקיים בנו 'והסירותי מחלה מקרבך', שהרופאים יהיו בעז"ה מחוסרי עבודה".

כן השמיע דברי ברכה הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שהשתתף אף הוא בכינוס: ״הכינוס גורם לקידוש שם שמים. כידוע, ניתנה רשות לרופא לרפא. אנו רק שליחים של הקב"ה. כשיהודי נמצא בצרה הקב"ה נמצא איתו בצרה ואם עוזרים ליהודי בשעת צרה, אז אנחנו שליחים של הקב"ה. כאשר רואים שהתאספו כאן ביחד כדי שיהיה שיתוף פעולה של הרבנים הצדיקים והרופאים בעניינים הקשורים לרפואה והלכה, זו קידוש שם שמים״. בסיום דבריו הביע הכרת הטוב לראשי ומנהלי מאוחדת על שיתוף הפעולה התמידי ובמשך כל השנה לטובת הציבור החרדי.

הגאון רבי סיני הלברשטאם, רבה של שיכון ג' בבני ברק הודה ושיבח בכינוס את מאוחדת: ״אני רוצה להודות לרופאים המסורים ולהנהלת מאוחדת, שאני מכיר היטב את הפעילות שלהם שמשתדלים תמיד מכל הבחינות שהכל יהיה מותאם לפי ההלכה. הקב"ה יעזור שתתעסקו רק עם דברים טובים״.

הרה״ג אשר לנדאו ראש תחום רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת נשא דברים והרחיב ע״כ שמאוחדת היחידה שמשקיעה רבות בתחום הזה של רפואה והלכה.

את דבר הקופה הביא יו"ר מאוחדת מר איל גבאי שהתכבד לשאת דברים בפני משתתפי הוועידה וציין כי הוא שמח להיות חלק מוועידה שמגשימה את החזון של מאוחדת, הרואה בציבור החרדי חלק מרכזי וחשוב בפעילות הקופה. בדבריו הודה לרבנים החשובים שהשקיעו מזמנם כדי להשתתף בכנס החשוב.

במהלך הועידה השתתפו בין היתר גדולי התורה וההוראה: הגאון רבי יעקב מאיר שטרן, הגאון רבי שמעון גלאי, הגאון רבי עמרם פריד, הגאון רבי יעקב כהן בנו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל, הגאון רבי פנחס קורח, הגאון רבי סיני הלברשטאם, הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה של ב"ב, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, הגאון רבי בנימין גרבוז ועוד שורה ארוכה של רבנים ומורי הוראה מרביצי תורה ויראה. 

בכינוס נטלו חלק עשרות דיינים ומוצ״ים מבתי ההוראה שע"י חניכי הישיבות הספרדיים בארץ ישראל בראשותו של הרה"ג רבי יהודה צארום שליט"א, בית ההוראה יביע אומר בראשותו של הרה"ג יגאל כהן שליט"א וכן מבית ההוראה שבנשיאות הגאון רבי עמרם פריד.

במושב המיוחד שהוקדש לזכרם של גדולי הדור שהלכו לעולמם בחצי השנה האחרונה – מרן שה"ת הגר"ח קניבסקי זצ"ל ומרן רה"י הגר"ש כהן זצ"ל.

נשא דברי הערכה בנו הרה"ג רבי יעקב כהן שדיבר על גדולתו של אביו זצוק״ל: ״אבא ראש הישיבה היה תמיד אכפתי ותמיד ביקש לעזור לכולם. בכל מה שקשור לענייני רפואה והלכה אבא היה תמיד מסייע לכל מי שפנה. בכל פעם שמישהו היה מגיע לאבא עם בעיה רפואית אבא היה בוכה יחד איתו. אבא היה איש אמת ללא נגיעות והיו מקרים שבהם ביקש מנציגי מאוחדת לסייע לכל מיני אנשים שזקוקים לסיוע בריאותי. בהכירי את נציגי מאוחדת ואת ידידי ר׳ דודי שוורץ אני יודע עד כמה מאוחדת עושה למען הציבור החרדי במסירות ובאכפתיות. אתם עושים עבודת קודש ומתמסרים ממש שהכל ייעשה ע"פ ההלכה".

לאחמ"כ נשא דברים הרה"ג רבי גדליה הוניגסברג, נכדו חביבו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. בדבריו סיפר כי ״זכינו לראות שבמשך עשרות שנים אנשים הגיעו לבית של סבא עם בעיות רפואיות כדי להתייעץ ולקבל ברכה. עד השבוע האחרון סבא הקדיש מזמנו לעודד אנשים שהרגישו לא טוב. הוא עודד אותם ויעץ להם. סבא תמיד היה אומר יהודי לא יודע בזכות מה הוא חי, ייתכן שבזכות זה שנותן לשני״.

בדברי נעילה כובד הרב יוסף הופנר, רב המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' שאמר בכנס: "יש אנשים שעושים את העבודה שלהם ויש אנשים שעושים את העבודה שלהם עם חיוך. מה שאדם עושה מעבר למה שהוא מחויב, זה העוה"ב. אני מכיר היטב את מאוחדת וחלק ניכר מהרופאים במאוחדת כדוגמת ד"ר פיינשטיין וד"ר חן שנמצאים איתנו בכנס. העשייה שלהם מעבר למחויבות זו הזכות שלהם. הקב"ה יעזור שמאוחדת תמשיך ותפרח עם כאלו רופאים וכאלו מנהלים".

ברב השיח הרפואי – הלכתי שהתקיים נטלו חלק בין היתר בכירי הרופאים במאוחדת ובהם ד"ר בני חן, ד"ר יצחק פינשטיין, ד"ר רן סוירסקי, ד"ר יוסי חסון ועוד.

ד"ר פיינשטיין דיבר על חשיבות הבדיקות המקדימות לנשים והמליץ להעביר את המסר הזה לכל אישה. "יש לנו רק פה בבני ברק שישה סניפים והסניף השביעי בדרך. רפואת הנשים מפוזרת בכל המרפאות כדי להקל על האמא החרדית להגיע לכל סניף שתחפוץ. אנחנו משקיעים בציבור החרדי בפתיחה של מרכזים רפואיים ובעיבוי של הסניף הקיימים". בדבריו ביקש ד"ר פיינשטיין להודות לכל הרבנים המכובדים שטרחו והגיעו לכנס החשוב הזה.

מנהל המרחב משה בר דוד ציין כי "ברוך ה' למאוחדת יש פריסה של מרפאות ושל רופאי פריון שניתן לקבוע אליהם תור. כמיטב המסורת של מאוחדת, כולם רופאים מומחים. מרכז בריאות האישה של מאוחדת, הוא אחד המרכזים הגדולים באזור המרכז".

בנעילת הועידה הודה הרב משה כהן לכל המסייעים בהצלחת הכינוס ועומדים לשירות הלקוחות ביום ובליל, מנהלי קשרי הקהילה: ר' שמשון פרג, ר' נתן צישינסקי, ר'  יוסף טייטלבוים, ר' ישראל בן ששון ור' יהודה פרנקל ר' חנוך זילברפרב ור' ישראל ויינברג.

מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד