כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קטסטרופה בעיר החרדית

2022: החזקתי את אצבעו הקטועה של הבן שלי ולא היתה קליטה

רמת בית שמש סובלת מחוסר קליטה סלולרית והמצב גובל בסכנת חיים | אחד התושבים סיפר: "לבן שלי נקטע האצבע, התקשרתי למד"א אך לא הצלחתי להשלים את השיחה בשל העדר הקליטה | תושבת נוספת סיפרה: "מכשיר ההנשמה התקלקל, לקח לי 20 דקות עד שהטלפון החל לחייג"

2022: החזקתי את אצבעו הקטועה של הבן שלי ולא היתה קליטה
חרדי משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רמת בית שמש נחשבת לאחת השכונות הכי מתפתחות בציבור החרדי והדתי, אך יחד עם תנופת הפיתוח המרשימה ברחבי הרמות השונות, בלתי אפשרי להתעלם מהנושא המעיק שהפך לסיוט בלתי נסבל והנחיל מציאות הגובלת בסכנת חיים של ממש: העדר הקליטה המוחלט ברמות החדשות של העיר.

המציאות הקשה היא מנת חלקם של לא פחות מעשרות אלפי תושבים המתגוררים ברמות השונות ברחבי העיר בית שמש אשר מנועים מלקבל ולהוציא שיחות ושלא לדבר על גלישה באינטרנט.

מעבר לחוסר הנוחות באופן יומיומי שנגרם לתושבים בעקבות חוסר הקליטה, מדובר בסכנת חיים של ממש בשל העובדה שבמקרה חירום, בלתי אפשרי ליצור קשר עם כוחות ההצלה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

מסתבר שאין מדובר בעניין תיאורטי, "מדובר בסיוט של כל הורה, שלצערי התרחש בביתי," סיפר יוסי דושינסקי, תושב רמה ד2 בבית שמש ל'בחדרי חרדים'.

האירוע התרחש לפני כמעט חודשיים ביום שישי בביתו של יוסי כשלאחד מילדיו נקטע האצבע.

יוסי סיפר ל'בחדרי חרדים': "זה היה כשעתיים לפני כניסת שבת, הייתי בעיצומן של ההכנות לפתע אני שומע צעקות אימה, הגעתי לסלון ואני רואה שהכל מלא בדם וזאת לאחר שלצביקי בני בן השנתיים נקטע האצבע מדלת המרפסת".

יוסי מספר כי חייג מיידית למד"א אך נתקל בהודעה של 'לא רשום ברשת' לדבריו: התקשרתי למד"א תוך כדי שאני מחזיק את האצבע של בני צביקי, אך לא הצלחתי להשלים את השיחה בשל העדר הקליטה, נכנסתי ללחץ מטורף, הכל סביבי מלא בדם ואין לי איך לעזור לילד! זה היה נורא" משחזר יוסי את המקרה.

אילוסטרציה. צילום: דוברות מד"א.

"נכנסתי להיסטריה, לא באמת ידעתי מה לעשות, אני מוצא את עצמי עם ילד מדמם, ומסביבי שלולית של דם מבלי יכולת לתקשר ולהזעיק עזרה, זו הייתה חוויה קשה ומזעזעת, ניסיתי לחייג שוב ושוב במשך כמה דקות אך ללא הועיל, דפקתי באחת הדלתות של השכנים שם בנס מצאתי מישהו שהחל לטפל בילד, במקביל ירדתי את חדר המדרגות ויצאתי מהבניין בניסיון למצוא שביב של קליטה כדי להזעיק את כוחות ההצלה, אך גם זה לא הועיל", סיפר יוסי בתסכול.

"מצאתי את עצמי מטייל בחוץ עם פלאפון ביד כשצביקי שלי בן השנתיים מדמם ונאנק מכאבים" סיפר יוסי בדמעות, לדבריו רק אחר שהתרחק כארבעים מטרים הוא הצליח לטלפן, וגם זה בקושי, כשהשיחה שניהל עם כוחות החירום הייתה קטועה ולא ברורה בעקבות שיבושי הקליטה.

יוסי מסכם כי לקח לו מעל רבע שעה מתחילת האירוע עד שהצליח לטלפן למד"א! "זה דבר חמור" אומר לנו יוסי, "פה עוד היה מדובר בקטיעת אצבע, אך מה יהיה באם מישהו יצטרך הנשמה או החייאה או חלילה במקרה של חנק, 15 דקות זה עניין של חיים ומוות! אומר לנו יוסי בדאגה.

עם כל האבסורד שבדבר, אין זה האירוע היחיד שאירע עם אופי דומה אירע ג"כ לפני כחודשיים, "היינו צריכים סיוע רפואי בעיצומה של השבת לקח לנו הרבה זמן עד שבכלל יכולנו לחייג בגלל חוסר הקליטה" סיפרה מרים מ. המתגוררת ברמה ג' בעיר בית שמש.

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90.

מרים סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי יש לה ילד מונשם, ובעיצומה של השבת התקלקל מכשיר ההנשמה, "היינו צריכים להשיג את הרופא שלו ואת קופת חולים כללית כדי לדעת האם צריך פינוי בניידת טיפול נמרץ, וכיצד לפעול בסיטואציה שקרתה" לדבריה, פעם ראשונה שהמכשיר הנשמה התקלקל, לקח להם לא פחות מאשר 20 דקות עד שהטלפון החל לחייג וכוחות ההצלה הצליחו לשמוע אותם כראוי.

מרים זועמת ומציינת שבמקרים כאלו "כל דקה היא חשובה" לדבריה, הוא יכל בזמן הזה להוריד את כמות החמצן בדם וכן להתקשות נשימתית ברמה שתסכן אותו, בנס הילד לא הידרדר מצבו יותר מידי" מסכמת מרים את האירוע שחוותה.

כונני מד"א שאיתם שוחחנו הסבירו על המצב הקטסטרופלי במקום, דוד כ. כונן במד"א סיפר ל'בחדרי חרדים' כי יש פעמים שהוא לא מצליח לתקשר עם המוקד, בנוסף כוננים רבים לא מקבלים קריאות על מקרי חירום בשל בעיות הקליטה בשכונות.

"מדובר במצב אבסורדי שחייב טיפול מיידי" אומר דוד, לא ייתכן שדמם של אלפי משפחות מופקרים ואין גורם שייקח אחריות אשר ירים את הכפפה ויטפל בעניין למען תושבי העיר, לצער ההתנהלות במדינה למציאת פתרונות מחייבת רח"ל התרחשות של אסון, ורק לאחר מכן נושאים כאלו זוכים לטיפול, אנחנו מטר מאסון שכזה" מזהיר דוד.

צילום: שוקי לרר.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה כי "העירייה קבעה 10 נקודות להקמת אנטנות חדשות בעיר. על כל אנטנה יהיו כל החברות. כרגע חברות הסלולר צריכות לפנות לבקשת היתר להקמה. לחלק מתושבי השכונה יש התנגדויות שעתידות להגיע לדיון. 

כל הגופים כולם צריכים להתגייס גיוס חרום להשלים את התהליך מוקדם ככל שניתן לטובת תושבי השכונה !!!

בארגון נתיבות המשפט המרכז החרדי לחברה ולמשפט (ע"ר) נמסר כי "התקבלו תלונות רבות בנושא וכי הארגון מציין כי לאור הפניות הרבות הופק קמפיין שאליו הצטרפו מאות מתושבי רמת בית שמש, הקמפיין הצליח לעורר את הרשות המקומית עיריית בית שמש שזירזה ניפוק היתר לאחד המתקנים.

במסגרת צעדים מנהליים ומשפטיים שנקטנו הושגו נתונים ומסמכים מעיריית בית שמש, אך לצד מאמצי העיירה, אין די בכך, את התשתיות העירונית יש לבצע טרם האכלוס ולא בדיעבד.

בכוונתנו לצאת בקמפיין להתאגד יחד ולהשמיע קול, לדרוש פתרונות, ולהבהיר שזכויות אזרחיות ושירות יעיל מגיעים לאזרח החרדי לא פחות מכל אזרח אחר.

נמשיך לנקוט צעדים מול כלל הגופים הרלוונטיים. גלגול אחריות, לא על גבם של התושבים החרדים".

ממשרד התקשורת טרם התקבל תגובה.

קליטה רשת סלולרית בעיות קליטה בית שמש תושבים סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד