כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בקרוב: צרכנים יוכלו לרכוש ולמכור חשמל ישירות ממתקנים סולאריים

האסדרה החדשה, שפורסמה על ידי רשות החשמל, מאפשרת לראשונה הקמה חופשית של מתקנים מבוזרים המחוברים לרשת החלוקה ללא צורך במכסות או בהשתתפות במכרזים, על בסיס מכירת החשמל לצרכנים באמצעות מספקים פרטיים

בקרוב: צרכנים יוכלו לרכוש ולמכור חשמל ישירות ממתקנים סולאריים
אילוסטרציה צילום: unsplash

צרכנים יוכלו לרכוש ולמכור חשמל ישירות ממתקנים סולאריים ומתקני אגירה: רשות החשמל פרסמה החלטה המסדירה את הכללים לפעילותם של מתקני ייצור מבוזרים, בפרט מתקנים סולאריים ומתקני אגירה. 

על פי האסדרה שפורסמה, יצרנים המקימים מתקני ייצור ואגירה מבוזרים יוכלו למכור חשמל לצרכנים באמצעות מספקים פרטיים או למנהל המערכת, לפי בחירתם. כך יוכלו המספקים להציע לצרכנים חבילות שונות, המבוססות על מקורות אמצעי הייצור מהם הם רוכשים את החשמל, למשל חבילות המבטיחות רכש מאנרגיות מתחדשות בשיעור כזה או אחר.

באופן דומה, גם צרכן המשלב מתקני ייצור ו/או מתקני אגירה במקום הצרכנות שלו, יוכל להתקשר עם מספק שימכור את עודפי החשמל המיוצרים במקום הצרכנות ומנגד ירכוש עבור הצרכן את החשמל בשעות בהן האנרגיה המיוצרת במקום הצרכנות אינה מספקת את כל הצריכה הנדרשת.

במסגרת ההחלטה גם מסירה רשות החשמל את המכסות לצירוף צרכנים על ידי מספקים פרטיים שנקבעו בהחלטות קודמות של הרשות, כלומר פותחת את מקטע האספקה לתחרות מלאה. בנוסף נקבע כי יצרנים שפועלים כבר או נמצאים בהליכי הקמה במסגרת אסדרות קיימות (לרבות הליכים תחרותיים) יוכלו לבחור לעבוד במסגרת הכללים של אסדרה זו.

 

חשמל צרכנים רשות החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד