כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החופש הגדול: הישראלים שומרים על החופים ולא תאמינו כמה

החופש הגדול הסתיים עם שיא בניקיון החופים | ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש אוגוסט עולה כי 90.9% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד | אף חוף לא דורג מלוכלך

החופש הגדול: הישראלים שומרים על החופים ולא תאמינו כמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שיא בניקיון החופים: נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש אוגוסט מראים כי 90.9% מהחופים הפתוחים הלא מוכרזים שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד. זהו שיעור החופים הנקיים הגבוה ביותר מאז חודש יוני 2012, והציון השני הגבוה ביותר מאז החלה תוכנית חוף נקי בשנת 2005.

המדד הקודם עמד על 83.3%, ובתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.75% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד זה (בעלות ציון נקי מאוד) הן: עכו, טירת כרמל, נתניה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד. במדד זה לא דורגה אף רשות חופית בציון מלוכלך, ואף חוף לא דורג מלוכלך.

שנת 2022 היא השנה ה-17 לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה הפועלת משנת 2005 למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיון החופים והים לפי מחויבות בין-לאומית לטובת הסביבה והציבור בישראל. 

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים – כך ש-70% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן בתגובה לפרסום הנתונים: "הים והחופים הם נכס לאומי, ואנחנו פועלים לשמור עליו נקי ובריא, במיוחד בחודשי הקיץ שבהם הציבור מגיע לבלות בחופים. הנתונים האחרונים מעודדים מאוד ומצביעים על החשיבות הרבה של שמירת הניקיון בחופים לציבור ולרשויות החופיות. אני מזכיר להגיע לחופים בלי פלסטיק חד פעמי ולקחת את הפסולת איתכם, כדי שהמגמה תישמר וניקיון החופים ימשיך להשתפר".

 

החופש הגדול קיץ ישראלים בילוי חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד