ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שמורת טבע ונגישות לחוף

הסכם היסטורי: הבסיס הצבאי יפונה לטובת אלפי יחידות דיור

אמש נחתם הסכם היסטורי בין עיריית ראשון לציון ומשרד הביטחון, לפינוי מטווח 24. חוף ימה של ראשון לציון יגדל ועל חלקו של הבסיס ייבנו אלפי יחידות דיור 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסכם היסטורי: מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל וראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, חתמו אמש (רביעי) על הסכם לפינוי 'מטווח 24' במסגרת הסכם שהושג לאחר מו"מ בין הגורמים ומשמעותו, בין השאר, שילוש רצועת החוף של ראשון לציון ושמורת טבע רחבת ידיים ברובו של השטח.

טקס החתימה, שהתקיים בתוך שטח המטווח, נערך במעמד שר הביטחון - בני גנץ, שרת הפנים - איילת שקד, ראש עיריית ראשון לציון - רז קינסטליך, סגן שר הביטחון- אלון שוסטר, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר אשל וראש אט"ל – אלוף מישל ינקו.

הבסיס הצבאי נמצא בשטח העיר ויושב על כ-7,500 דונם ליד חוף ימה של ראשון לציון מקום המדינה. לאחר פינוי המטווח, יתווספו לרצועת החוף של העיר עוד לפחות 2 ק"מ, דבר אשר ישלש את גודלה של רצועת החוף. כ-90% מהשטח צפוי להפוך לשמורת טבע פתוחה לציבור בה ישמרו על ערכי טבע מוגנים ותתאפשר נגישות לחוף הים.

מנכ"ל משרד הביטחון וראש העיר במעמד החתימה.

שחרור השטח גם יביא לפתיחת נתיבי גישה נוספים אל חוף הים בראשל"צ, מה שישחרר את העומס מאזור ההגעה אל החוף. פינוי זה יאפשר גם בנייה של כ-10,000 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה צמודות דופן למתחם ה-1000 הקיים. חלק מיחידות הדיור מיועדות לדיור בר השגה או דיור עם שכירות לטווח ארוך.

שר הביטחון, בני גנץ אמר במעמד החתימה: "צה"ל מראשית ימי המדינה רואה בעצמו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית בשליחותה ולמענה הוא פועל. מאז כניסתי לתפקיד שמתי כיעד למערכת הביטחון וצה"ל לפעול ביחד עם כלל הגורמים האזרחיים בכדי לפנות שטחים שיכולים לסייע לשגשוגה של המדינה והחברה. זה מה שאנחנו עושים פה היום. לצד זאת, אנחנו גם ממשיכים במשימה הלאומית של העברת צה"ל דרומה – אמ"ן, חיל התקשוב ויחידות נוספות. כך אנו מסייעים גם לפיתוח תשתיות מתאימות, תחבורה טובה והזדמנויות תעסוקה לתושבי הדרום. כך אנו פועלים גם בצפון. הפינוי של האזור הזה למגורים ולרצועת חוף שתיפתח לציבור – הוא בשורה גדולה לתושבי האזור". כך גנץ.

בסיס צבאי ראשון לציון משרד הביטחון פינוי בינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד