י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחזירים עטרה ליושנה

מצבות יהודיות שבורות ששימשו לריצוף כיכר - הפכו לאנדרטה

אנדרטה המנציחה את חילול בתי הקברות היהודיים תחת המשטר הקומוניסטי לשעבר, הוקמה בפראג בירת צ'כיה | מצבות יהודיות שבורות ששימשו לריצוף כיכר צ'כית הפכו לאנדרטה | אבני הריצוף יוצרו מאבני מצבות שנלקחו מבתי קברות יהודיים באזור צפון בוהמיה בתקופה הקומוניסטית, שהסתיימה ב-1989

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: הקהילה היהודית בויניצה

חילול בתי הקברות היהודיים תחת המשטר הקומוניסטי של צ'כוסלובקיה לשעבר זכה להכרה רשמית עם אנדרטה חדשה שנוצרה מאבני מצבות של יהודים שנחצבו ושימשו לאבני ריצוף בפראג.

אנדרטת האבנים, המורכבת מ-7 טונות של מצבות שבורות, נחשפה ביום רביעי בבית הקברות היהודי הישן של בירת צ'כיה, שבעצמו חולל בחלקו והפך לפארק ציבורי לפני שהפך לאתר של מגדל הטלוויזיה המתנשא של העיר.

אבני הריצוף יוצרו מאבני מצבה שנלקחו מבתי קברות יהודיים באזור צפון בוהמיה בתקופה הקומוניסטית, שהסתיימה ב-1989 כאשר המהפכה הובילה עידן חדש של שלטון דמוקרטי. מועצת העיר פראג מסרה אותם לקהילה היהודית כחלק מהסכם קודם שנערך על רקע חשדות נרחבים כי הם עשויים מאבני מצבה שנלקחו מבתי קברות. לא ניתן היה לזהות שמות אנשים שהונצחו על ידי המצבות.

פרנטישק בניאי, יו"ר הקהילה היהודית של פראג, כינה את אבני הריצוף "סמל של ברבריות, גסות רוח וחוסר רחמים" והשווה את היחס של המשטר הקומוניסטי לשעבר לבתי קברות ואתרים דתיים לפלישה של רוסיה לאוקראינה. האנדרטה, שעלותה 40,000 דולר שולמו על ידי תורמים פרטיים וקמפיין מימון המונים ציבורי.

פראג צכיה צ'כיה פראג מלחמת העולם השנייה חילול מצבות אנדרטת זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד