כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נכסיו הוחרמו

צרפת: בית המשפט אישר את הרשעת דודו של אסד

בית המשפט העליון של צרפת אישר ביום רביעי את הרשעתו של ריפעת אל-אסד, דודו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, בתיק "רווחים" עם עושר המוערך ב-90 מיליון יורו שהוא עשה במרמה ועל נכסים שקנה עם כסף מולבן. הוא נמצא בסוריה ולא ירצה עונש מאסר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: רשות המיסים

ריפעת אל-אסד, בן 85, הוא אחיו הצעיר של אביו של בשאר והרודן הסורי לשעבר חאפז אל-אסד, ובעצמו כיהן בתפקיד סגן הנשיא אך ברח מהמדינה ב-1984 לאחר הפיכה כושלת.

בית המשפט העליון של צרפת אישר ביום רביעי את הרשעתו של ריפעת, דודו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, בתיק "רווחים" עם עושר המוערך ב-90 מיליון יורו שהוא עשה במרמה ועל נכסים שקנה עם כסף מולבן. הוא בימים אלו נמצא בסוריה ולא ירצה עונש מאסר.

הוא הגיש ערעור אחרון לבית המשפט של צרפת לאחר שבית משפט מחוזי בצרפת פסק בשנה שעברה עונש של ארבע שנות מאסר בגין קשירת קשר להלבנת כספי ציבור בסוריה בין השנים 1996 ל-2016. כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

ריפעת אל אסד

באותו פסק דין, הוא הורשע בהעלמת הונאת מס חמורה, הרשויות החרימו חלק ניכר מנכסיו. ריפאת, שלא השתתף בדיונים עקב בריאות לקויה, מתעקש שאימפריית הרכוש שלו המשתרעת על פני ספרד, צרפת ובריטניה נובעת ממתנות של יורש העצר הסעודי ומאוחר יותר מהמלך עבדאללה, שמת ב-2015.

בסוריה, ריפעת אל-אסד היה ראש גדודי ההגנה המובחרים, כוחות ביטחון פנים שפעלו באלימות נגד ההתקוממות בעיר חמה ב-1982. לאחר שהתרחק במשך שלושה עשורים בעקבות הניסיון הכושל שלו לתפוס את השלטון, דיווחו כלי תקשורת פרו-ממשלתיים כי הוא חזר לסוריה בסתיו שעבר.

ב-1984, הוא ברח תחילה לשוויץ ולאחר מכן לצרפת, שם קיבל את לגיון הכבוד - הפרס העליון של המדינה - ב-1986 עבור "שירותים שונים". אך חוקרים צרפתים פתחו בחקירה לגבי הרכוש שלו ב-2014 לאחר תלונות של ארגונים נגד שחיתות.

הרשויות החרימו שני בתים בפריז, עשרות דירות בשכונות יקרות של בירת צרפת ומספר משרדים. מאז, כ-80 מעובדיו לשעבר המתגוררים באחוזה מחוץ לפריז היו לרוב ללא מים וחשמל מכיוון שאיש לא שילם את החשבונות. גילו ובריאותו הלקויה של ריפאת גורמים לכך שלא סביר שהוא ירצה אי פעם עונש מאסר בצרפת, פסק הדין של יום רביעי מאשר את החרמת הרכוש לתמיד.

ריפאת אל-אסד גם עומד בפני תביעה בבית המשפט בספרד על רקע חשדות גדולים בהרבה של כסף שהושג במרמה, כולל 500 נכסים, כמו גם תביעה בשווייץ על פשעי מלחמה שראשיתה בשנות ה-80.

בשאר אל אסד צרפת ספרד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד