כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתונים עגומים

10.5 מיליון ילדים איבדו הורה או מטפל בגלל קורונה

יותר מ-10.5 מיליון ילדים בעולם איבדו את אחד ההורים או את שניהם במהלך מגיפת הקורונה - כמעט כפול מההערכות הקודמות, כך לפי נתונים חדשים שפורסמו. דרום מזרח אסיה ואפריקה סבלו מהשיעור הגדול ביותר של אובדן

10.5 מיליון ילדים איבדו הורה או מטפל בגלל קורונה
ילדים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

יותר מ-10.5 מיליון ילדים איבדו את אחד ההורים או את שניהם במהלך מגיפת הקורונה כמעט כפול מההערכות הקודמות.

לפי נתונים חדשים שפורסמו, דרום מזרח אסיה ואפריקה סבלו מהשיעור הגדול ביותר של אובדנים, עם אחד מכל 50 ילדים שנפגעו בהשוואה לאחד מכל 150 ילדים ביבשת אמריקה, כך לפי המחקר שפורסם ב-JAMA Pediatrics.

בין המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר של מקרי מוות של הורים ומטפלים נמצאות בוליביה, פרו, נמיביה, מצרים, בולגריה, דרום אפריקה, אקוודור, וגויאנה, כך עולה מהמחקר. לפני המגיפה, היו כ-140 מיליון ילדים יתומים ברחבי העולם.

ילדים במדינות עם שיעורי חיסונים נמוכים יותר, היו בסבירות גבוהה יותר להיפגע, על פי ניתוח המודלים המבוסס על מקרי מוות שחרגו מהצפוי בדרך כלל תוך שנה. המספרים לוקחים בחשבון את מקרי המוות שאירעו מינואר 2020 עד מאי 2022, ויוצרו באמצעות שיתוף פעולה בין ארגון הבריאות העולמי, הבנק העולמי, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן ואימפריאל קולג' בלונדון.

10.5 מיליון הילדים שחוו אובדן של אחד ההורים או שניהם כוללים 4.2 מיליון בדרום מזרח אסיה, 2.5 מיליון באפריקה, 1.5 מיליון ביבשת אמריקה, 1.5 מיליון באזור מזרח הים התיכון ו-500,000 באירופה. בארצות הברית עם מדינות אחרות ביבשת אמריקה, כ-250,000 ילדים איבדו את אחד ההורים או את שניהם.

נתונים מדאיגים קורונה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד