י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת חלבי: נמחקה תביעת פרס של 10 מיליון דולר

מוצא גופתו של החייל הנעדר, מג'די חלבי, תבע את מדינת ישראל, משרד הביטחון ועמותת 'לחופש נולד' על הפרס שהובטח • מדוע לא שולם הכסף? • ולמה נמחקה התביעה?

מג'די חלבי
מג'די חלבי

שופטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה תמר שרון נתנאל מחקה את תביעתם של איברהים וחאדר קוזלי, תושבי דלית אל כרמל, כנגד מדינת ישראל, משרד הבטחון ועמותת לחופש נולד, לקבלת סכום הפרס הכספי בסך 10 מיליון דולר, בגין מציאת גופתו של החייל המנוח מג'די חלבי ז"ל, ביער הסמוך ליישובם.

השופטת נימקה זאת בכך שהם לא שילמו את סכום האגרה המתחייבת, וכן לא הגישו כתב תביעה מתוקן, הכולל סכום תביעה מופחת, (לצרכי תשלום אגרה מופחתת), כפי שביהמ"ש המחוזי בחיפה התיר להם לעשות, במסגרת ערעורם שנדחה על ידו.

מג'די חלבי יצא במאי 2005 מביתו בדלית אל-כרמל לאחר חופשה צבאית, והודיע להוריו כי הוא חוזר לבסיסו. מג'די יצא בלבוש אזרחי ולקח עמו תיק קטן, שבו ככל הנראה היו מדי צה"ל, אך מנגד היו עדים שטענו כי ראו אותו לבוש מדים.

עד ראייה מכפרו סיפר כי ראה את חלבי בסביבות השעה 15:30 במכולת בכפרו, קונה פחית שתייה. החקירה העלתה כי הוא הספיק למשוך 50 שקלים מהכספומט בכפר לפני היעלמותו. קצינים המעורבים בפרשה טענו לאחר מעשה כי התגלו מספר סתירות בעדויות המשפחה בקשר ללבושו, וכן באשר ליום ולשעה בה נראה בפעם האחרונה.

שרידי הגופה נמצאו באקראי בספטמבר 2012 סמוך לכפר עוספיה, ובאוקטובר הם זוהו על ידי המכון לרפואה משפטית.

איברהים וחאדר קוזלי, מי שמצא את עצמות גופת מג'די, היה קבלן של קרן קיימת לישראל, שעסק בגיזום עצים ביער סמוך לנחל חיק בעוספייה.

כעשרה ימים לאחר קבורתו, הודיע מוצא הגופה איברהים קוזלי, כי בכוונתו להגיש תביעה בסכום של 40 מיליון ש"ח כנגד עמותת לחופש נולד ומדינת ישראל, בדרישה לקבל את הפרס שהוצע תמורת מידע שיביא למציאתו. זאת למרות שנציגי העמותה אמרו לו כי מדובר בעמותה שלמעשה אינה פעילה עוד, ולפיכך אין ממי לדרוש את הסכום.

קוזלי נדרש לשלם סכום של 900,000 ש"ח דמי אגרה, ופנה לאתרי האינטרנט הערביים בבקשת סיוע, אולם עד היום, לא הוגש לתיק דבר מטעם התובעים ואף האגרה לא שולמה, ובעקבות כך החליטה השופטת למחוק את התביעה.
תביעה חלבי גופה פרס קוזלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד